لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

هفته‌نامه «چلچراغ» توقیف شد


تصویر روی جلد چلچراغ، ۷ مهرماه ۱۳۸۹
تصویر روی جلد چلچراغ، ۷ مهرماه ۱۳۸۹
هیئت نظارت بر مطبوعات، روز دوشنبه، یکم آذرماه، نشریه چلچراغ را به دلیل «انتشار مطالب خلاف عفت عمومی» توقیف کرد و به دو روزنامه و پنج نشریه دیگر نیز تذکر داد.

در نخستین جلسه از دوره سیزدهم نظارت بر مطبوعات که روز دوشنبه برگزار شد، هفته‌نامه چلچراغ به دلیل آنچه این هیئت «انتشار مطالب خلاف عفت عمومی و اصرار بر تخلفات» خوانده است، مشمول بند ۲ قانون مطبوعات گردید و توقیف شد.

هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد که مراتب تخلف این نشریه جهت پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

هفته نامه چلچراغ در اسفند سال ۸۸ نیز از سوی این هیئت که ریاست آن را محمدعلی رامین، مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد و معاون فعلی وزیر ارشاد، بر عهده دارد به دلیل آن چه که هیئت نظارت بر مطبوعات «عدم پایبندی به رسالت مطبوعاتی، فعالیت بر خلاف زمینه مصوب، استفاده ابزاری از تصاویر، درج مطالب سطحی و فاقد ارزش رسانه‌ای، ترویج تجملات و تبلیغ مدگرایی و مصرفگرایی» خوانده بود، اخطار گرفته بود.

هفته‌نامه چلچراغ، نشریه عمدتا اجتماعی بود که از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد و مدیر مسئولی آن را فریدون عموزاده خلیلی، از نویسندگان عرصه کودک و نوجوان ایران، بر عهده داشت.

بیشتر مخاطبان این نشریه را که نزدیک به اصلاح طلبان بود، قشر جوان جامعه ایران تشکیل می‌دادند.

در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات علاوه بر توقیف شدن نشریه چلچراغ، چندین روزنامه و نشریه نیز تذکر گرفتند.

روزنامه «فرهنگ آشتی» به دلیل انتشار مطالب به زبان انگلیسی و روزنامه «آرمان روابط عمومی» به دلیل «چاپ عکسی که در آن حرمت مقامات کشور رعایت نشده است» اخطار گرفتند.

همچنین به موجب تصمیمات این هیئت نشریه‌های «نسیم دوستی»، «پردیس»، «خانه بخت» به دلیل «استفاده ابزاری از افراد در تصاویر» و نشریه‌های «خانواده و سرگرمی» و «فرهنگ مردم» نیز به دلیل «انتشار مطالب خلاف عفت عمومی» مورد تذکر واقع شدند.
XS
SM
MD
LG