لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۹

۸ کارگردان ایرانی برای سازمان ملل فیلم کوتاه می‌‌سازند


تا کنون کامران شیردل ساخت دو فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای خود را به سازمان ملل ارائه کرده است
تا کنون کامران شیردل ساخت دو فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای خود را به سازمان ملل ارائه کرده است
هشت کارگردان ایرانی به سفارش سازمان ملل متحد و در راستای هشت هدف کلی برنامه توسعه هزاره سوم این سازمان، یک مجموعه فیلم کوتاه را برای پخش جهانی، تهیه و به این سازمان ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران رخشان بنی اعتماد، کامران شیردل، مهدی نادری، بایرام فضلی، تورج اصلانی، رخساره قائم مقامی و مهناز محمدی مأموریت ساخت هشت فیلم یک دقیقه‌ای برای سازمان ملل متحد را بر عهده دارند.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ اهداف توسعه‌ هزاره سوم خود تا سال ۲۰۱۵ را با شعار «ما می‌توانیم به فقر پایان دهیم» پیرامون هشت هدف کلی ارائه داد؛ «ریشه کن کردن فقر و گرسنگی مفرط»، «گسترش آموزش ابتدایی در سطح جهانی»، «ارتقای برابری جنسیتی و قدرتمندی زنان»، «کاهش مرگ و میر کودکان»، «ارتقای سلامت مادران»، «مبارزه با ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌ها»، «پایداری محیط زیست» و «گسترش مشارکت جهانی برای توسعه».

فیلم کوتاهی درباره هشت هدف کلی سازمان ملل تا سال ۲۰۱۵


تا کنون کامران شیردل ساخت دو فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای خود درباره «ریشه‌کن کردن فقر و گرسنگی مفرط» و «کاهش مرگ و میر کودکان» را آماده و به این سازمان ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، قرار بر این است که رخشان بنی اعتماد در حوزه «ارتقای سلامت مادران»، مهناز محمدی در حوزه «گسترش آموزش ابتدائی در سطح جهانی»، تورج اصلانی در حوزه «ارتقای برابری جنسیتی و قدرتمندی زنان»، رخساره قائم مقامی در بخش «مبارزه با ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌ها»، بایرام فضلی در بخش «پایداری محیط زیست» و مهدی نادری در بخش «گسترش مشارکت جهانی برای توسعه» به فعالیت بپردازند.

تمامی این فیلم‌ها تا ماه سپتامبر تهیه و به این سازمان ارائه خواهند شد.

این بسته هشت دقیقه‌ای در ماه سپتامبر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به نمایش در آمده و پس از آن در سطح جهانی ارائه خواهد شد.

پیش از این نیز کشورهای دیگری مأموریت ساخت فیلم کوتاه در این هشت حوزه را برای سازمان ملل بر عهده داشتند.
XS
SM
MD
LG