لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۸

صدای شما؛ آیا دادگاه متهمان پرونده کهریزک دادگاه عادلانه‌ای بود؟


سه تن از قربانیان بازداشتگاه کهریزک؛ از راست به چپ: امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی
سه تن از قربانیان بازداشتگاه کهریزک؛ از راست به چپ: امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی
بحث آزاد اين هفته برنامه «صداى شما، صداى فردا» به چند موضوع روز از جمله احکام دادگاه متهمان پرونده زندان کهریزک و همچنین حادثه تروریستی در شهر زاهدان اختصاص داشت.

قبل از آغاز بحث آزاد این هفته، نیوشا بقراطی با حضور در برنامه صدای شما، صدای فردا توضیحاتی درباره برنامه جدید رادیو فردا، «ساعت ششم» ارائه کرد. این برنامه از این به بعد هر جمعه ساعت ۱۸ به وقت ایران و به صورت زنده از رادیو فردا پخش خواهد شد.

شنوندگان رادیو فردا برای شرکت در این برنامه می‌توانند در طول ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق پیام تلفنی،‌اس ام اس و یا ایمی با رادیو فردا تماس گرفته و برای شرکت در برنامه و اظهار نظر اعلام آمادگی کنند.



در بحث آزاد اين هفته، سه شنونده از ایران به نام‌هاى آقای احمدی، آقای ارژنگ و آقای محمد از ایران شرکت کردند و نظراتشان را در مورد موضوعات برنامه با یکدیگر درمیان گذاشتند.

در ابتدای بحث آزاد به پرونده کهریزک اشاره شد و ارژنگ نظرش را در این مورد بیان کرد.

او گفت: «تصمیم دادسرای نظامی تهران بسیار ناعادلانه بوده است و در این پرونده کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته است. اگر قرار بود عوامل اصلی این حادثه مورد تعقیب قرار بگیرند، می بایست خود آقای مرتضوی به عنوان دادستان سابق و همچنین فرمانده‌های نیروی انتظامی مانند آقایان رادان و احمدی مقدم نیز مجازات می شدند».

اما محمد نظر مخالفی با ارژنگ داشت. او گفت که اقدامات لازم از سوی دولت در مورد متهمان دادگاه کهریزک از سوی دولت ایران انجام شده، ضمن این‌که اتفاقات کهریزک ناخواسته بوده است.

در ادامه، ارژنگ در پاسخ به صحبت‌های محمد اعلام کرد که چطور ممکن است همه از اتفاقات کهریزک بی‌خبر باشند در حالی که رهبری در تمامی نهادها و ارگان‌ها نماینده دارد و این نمایندگان تمامی اخبار را به اطلاع رهبر می‌رسانند.

در ادامه برنامه صدای شما صدای فردا، در مورد حادثه تروریستی زاهدان بحث شد.

محمد در این مورد گفت:«این انفجار، یک حمله انتحاری بوده و اختلافهای قومیتی شیعه و سنی هم دراین مورد بی‌تأثیر نبوده است. ضمناً کشورهای خارجی هم در پشت پرده این حوادث حضور دارند».

ارژنگ هم درباره دخالت کشورهای غربی در این حادثه اعلام کرد:«خیلی مضحک است که مسئولان جمهوری اسلامی این حادثه را به کشورهای خارجی ارتباط می دهند. وقتی دستگاه‌های امنیتی ایران قادر به تأمین امنیت مردم نیستند، اینگونه حوادث را به کشورهای خارجی نسبت می دهند و این‌چنین اظهاراتی دیگر نه مصرف داخلی دارد و نه مصرف خارجی».
XS
SM
MD
LG