لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

صدای شما؛ پیشنهاد احمدی‌نژاد برای مناظره با اوباما


بحت آزاد اين هفته برنامه «صداى شما، صداى فردا» به چند موضوع روز، از جمله پیشنهاد محمود احمدی نژاد برای گفت و گوی رو در رو با باراک اوباما و همچنین تهدید حمله نظامی از سوی آمریکا به ایران اختصاص داشت.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در همایش سالیانه ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد که آماده است با باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، رو در رو گفت و گو کند. او برای این گفت و گو، ماه سپتامبر را پیشنهاد کرد و گفت که حاضر است این اتفاق در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک رخ دهد.



اما در بحث آزاد اين هفته، دو شنونده به نام هاى رضا و پدرام شركت كردند و نظراتشان را در مورد موضوعات برنامه، با یکدیگر درمیان گذاشته و تبادل نظر کردند.

رضا درباره امکان پذیر بودن پیشنهاد رئیس جمهور ایران گفت:« در هیچ کجای دنیا هرگز رهبران کشورها با یکدیگر مناظره ای ندارند. ممکن است به عنوان مثال سر میز قراردادهای بین دو کشور با هم گفت و گوی سیاسی انجام دهند اما تا به حال دیده نشده که دو رهبر سیاسی و یا رئیس جمهور بنشینند و با یکدیگر مناظره ای داشته باشند. »

پدرام هم در این باره گفت که این نوع حرف ها بیشتر تبلیغاتی است و مصارف عوام فریبانه دارد.

به گفته پدرام چنین عرفی در مسایل سیاسی وجود ندارد و ادبیات آقای احمدی نژاد به گونه ای است که انگار او می خواهد در میدانی در تهران رو در روی آقای اوباما بنشیند و با او تسویه حساب کند.

در ادامه برنامه، ژان خاکزاد این سئوال را مطرح کرد که در شرایط کنونی خطر حمله نظامی آمریکا به ایران تا چه حد میتواند به واقعیت نزدیک باشد.

پدرام در این باره گفت:«ژنرال مایک مولن همیشه با مقداری ملاحظه کاری در این موارد صحبت می کرده است و وقتی ایشان می آیند و اینگونه صریح اظهار نظر می کنند، باید تا حدودی آن را جدی تلقی کرد.»

رضا هم در این باره اعلام کرد:« بقای جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تنش است. هم اکنون مسئولان جمهوری اسلامی علاقمند ایجاد جنگ خارجی هستند تا از این طریق منازعات داخلی و نارضایتی های مردمی را پایان دهند. در صورتیکه می شود به راحتی و با حرکت های مردمی خطرات حمله نظامی را از میان برد. »
XS
SM
MD
LG