لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۴

ارزان‌ترین فیلم حاضر در کن: فقط ۷۰ دلار


ارزانترین فیلمی که در جشنواره کن شرکت کرده فقط ۷۰ دلار هزینه برداشته است.
ارزانترین فیلمی که در جشنواره کن شرکت کرده فقط ۷۰ دلار هزینه برداشته است.
يک فيلمساز آماتور انگليسی با صرف تنها ۷۰ دلار فيلمی ساخته است که در جشنواره فيلم «کن» در فرانسه مورد توجه بسياری از کمپانی‌های بزرگ قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کارگردان فيلم «کالين» يک جوان سی ساله انگليسی به نام «مارک پرايس» است که شب‌ها تلفنچی یک شرکت تاکسی‌رانی در لندن بوده و روزها به فیلمش پرداخته است.

وی برای ساختن اين فيلم با موضوع «زامبی‌ها» (مردگان زنده) تنها ۷۰ دلار هزينه کرده است.

هم اکنون دلالان ژاپنی در «کن» در حال مذاکره برای خريد حق پخش اين فيلم هستند. فيلم «کالين» توجه چندين کمپانی بزرگ آمريکايی را نيز به خود جلب کرده است.

سی‌ان‌ان می‌نویسد که موفقيت غيرقابل پيش‌بينی اين فيلم دست‌اندرکاران «کالین» را غافل‌گیر کرده است.

در گزارش سی‌ان‌ان همچنين به نقل از «هلن گريز» از مسئولان شرکت «لفت‌فيلمز» که به کارگردان آماتور فيلم «کالين» برای حضور در فستيوال کن کمک کرده، آمده است، نمايندگان کمپانی‌های بزرگ آمريکايی و از جمله چندين استوديوی فيلم‌سازی هاليوود برای خريد اين فيلم ابراز علاقه کرده‌اند.

خانم گریز می‌گويد که معمولاً وقتی از فيلم‌های با هزينه کم سخن در ميان است، همه به چند صد هزار دلار هزينه فکر می‌کنند، از اين رو کاری که «مارک پرايس» انجام داده همگان را شگفت‌زده کرده است.

«مارک پرايس» که خود از طرفداران فيلم‌های «زامبی» است، از طريق شبکه‌های اجتماعی در اينترنت مانند «فيس‌بوک» ديگران را در جريان هدف خود برای ساخت فيلمی ارزان‌قيمت درباره «زامبی‌ها» قرار داده بود.

او سرانجام با کمک دوستان خود و نيز داوطلبانی که می‌خواستند در نقش «زامبی» ظاهر شوند، فيلم خود را با صرف حدود ۷۰ دلار آن هم برای خريد چند نوار ویدئویی، چای و قهوه در طول هجده ماه ساخت.

آقای «پرايس» به سی‌ان‌ان گفته است اميدوار است با فروش اين فيلم سرمايه کافی برای ساخت فيلم‌های بعدی‌اش به دست آورد.

او می‌گويد، تنها برای اين به فکر ساخت فيلم بدون هزينه «کالين» افتاده بود که می‌دانست او و دوستانش هيچ گاه نمی‌توانند پول کافی برای ساختن فيلمی هرچند ارزان درباره «زامبی‌ها» را تامین کنند.
XS
SM
MD
LG