لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۳

«۱۲ شيطان پرست در اروميه بازداشت شده اند»


بر اساس گزارش یک روزنامه ایران، يک مقام نيروى انتظامى در استان آذربايجان غربى از بازداشت ۱۲ نفر به جرم «شيطان پرستى» در شهر اروميه خبر داده است.

به نوشته روزنامه رسالت، خيبر تيبا، رییس پليس امنيت عمومى نيروى انتظامى استان آذربايجان غربى با اعلام اين خبر افزوده است، افراد بازداشت شده «با تشکيل گروه‌هاى موسيقى زيرزمينى و تهيه کليپ‌هاى توهين‌آميز به نظام به ترويج شيطان‌پرستى مى‌پرداختند.»

اين نخستين بار است که يک مقام انتظامى ايران کسانى را که به جرم «شيطان‌پرستى» بازداشت شده‌اند، به «تبليغ عليه نظام و توهين به آن» نيز متهم مى‌کند.

به گفته خيبر تيبا، اين بازداشت‌ها به دنبال ۱۰ مورد بازرسى از منزل و ۱۰ مورد بازرسى از مغازه‌های اروميه صورت گرفته است و در اين چارچوب «پنج باب مغازه پلمب، شش دستگاه رايانه و ۱۵ خط تلفن و گوشى همراه که حاوى مطالب توهين به مقدسات اسلام، موسيقى رپ و سرودهاى انتقادى عليه ارگان‌ها بود کشف و ضبط شده است.»

اوايل خرداد ماه سال جارى نيز يکى از فرماندهان سپاه پاسداران از بازداشت اعضاى يک «باند ۱۰۴ نفره شيطان پرست» در شيراز خبر داده بود.

عباس حميدى، فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شيراز درباره بازداشت‌شدگان شيراز به خبرنگاران گفته بود: «تمام اين افراد پسر بودند و به انجام کارهایی از جمله خوردن مشروبات الکلى، رفتارهاى ناهنجار، رقص‌هاى نامتعارض و غير اخلاقى، خودزنى و مکين خون خودشان مى پرداختند و از قالب انسانيت به درون قالب حيوانى رفته بودند.»

وى در توصيف «شيطان پرستان» گفته بود: «اين افراد يک نوع نماز هم دارند که نماز آنها تعظيم به شيطان است و يکى از اقداماتى که اين افراد انجام دادند، راه اندازى سايت‌هاى ضد اخلاقى، تهيه لباس‌هاى نامتعادل و ضد فرهنگى در جامعه، تهيه آرم‌ها و نمادهاى شيطان پرستى بوده است».

مقام‌هاى جمهورى اسلامى ايران اعلام کرده‌اند، با «حرکت‌هاى شرم‌آور ملهم از غرب» از جمله گروه‌هاى موسيقى رپ و «شيطان پرست‌ها» به شدت مقابله خواهد کرد.

هر چند تاکنون اطلاعات دقيقى در باره فرقه يا گروه‌هايى که با عنوان «شيطان‌پرست» از سوى مقام‌هاى جمهورى اسلامى معرفى مى‌شوند، ارايه نشده است، با اين حال هر از چند گاهى اخبارى در باره بازداشت عده‌اى در اين ارتباط در رسانه‌هاى ايران منتشر مى‌شود.
XS
SM
MD
LG