لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

فرمانده سپاه تهران: مخالفان، چهار لشكر انسانى سازماندهى كرده بودند


على فضلى، فرمانده سپاه سيدالشهدا تهران
على فضلى، فرمانده سپاه سيدالشهدا تهران
يكى از فرماندهان عالى رتبه سپاه پاسداران مدعی شده است که معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهورى در ايران چهار لشكر انسانى سازماندهى كرده بودند.

على فضلى، فرمانده سپاه سيدالشهدا تهران كه در نماز جمعه اين هفته شهر رى سخن مى‌گفت، با متهم كردن معترضان به تلاش براى انجام «انقلاب رنگين در ايران» اظهار داشت: «آنها چهار لشكر انسانى سازماندهى كرده بودند كه يكى از اينها سازمان راى با ۳۰۰ هزار عضو به صورت هرمى به هم متصل بودند.»

به گفته فرمانده سپاه استان تهران، «تشكيل هياتى براى صيانت آرا و ۲۰ كميته تحت عناوين زنان ، جوانان ، دانش آموزان و ... با هدف هدايت همه اقشار جامعه به كمك ماهواره ها و دست آخر تجمع در مقابل وزارت كشور نيز در ادامه اين انقلاب نرم صورت گرفت .»

وى همچنين افزود: «ادعاى تقلب در انتخابات و دروغگو خواندن دولت و رييس دولت از جمله برنامه هايى بود كه توسط اين گروه سازماندهى شده در كشور مطرح شد.»

پيشتر نيز آيت‌الله خامنه‌اى، رهبر جمهورى اسلامى، معترضان به نتايج انتخابات را متهم كرده بود كه «از پيش براى روزهاى پس از انتخابات برنامه‌ريزى كرده بودند.»

اين اتهام های در حالى مطرح می شود كه مخالفان می گویند: پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهورى ۲۲ خرداد مردم به صورت خودجوش به خيابان‌ها آمده و دست به تظاهرات آرام زدند كه اين تظاهرات با سركوب شديد نيروهاى امنيتى و بسيج به خشونت كشيده شد.

در همان روزهاى نخست آغاز اعتراض‌ها به نتايج انتخابات در ايران بسيارى از رهبران گروه‌هاى اصلاح طلب و فعالان سياسى و مطبوعاتى بازداشت شدند، اما اعتراض‌هاى مردمى با اين بازداشت‌هاى گسترده متوقف نشد و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

به گفته فعالان حقوق بشر، در جریان سرکوب خشونت آمیز تظاهرات آرام معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران دست کم هفتاد نفر کشته شده‌اند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا تهران در بخش ديگرى از سخنان خود با اشاره به تظاهرات ميليونى معترضان به نتايج انتخابات در روز ۲۵ خرداد ماه گفته است: «بعد از كشته شدن هشت نفر آن روز در تهران عقبه هاى اين فتنه نرم جشن مى گيرند.»

به گفته وى، يك روز پس از سخنان تهديد آميز على خامنه‌اى در خطبه هاى نمازجمعه روز ۲۹ خرداد، ۱۲ نفر در جريان تظاهرات در تهران كشته شدند و ۶۷۰۰ سطل زباله و بيش از ۱۸۰ نقطه شهر به آتش كشيده شد.

پيشتر سردار فضلى با اشاره به بازگشايى دانشگاه‌ها در ايران نسبت به «تحركات در مراكز آموزشى» هشدار داده بود.

مخالفان مى گويند، دولت احمدى نژاد نگران است با بازگشايى دانشگاه ها موج تازه اى از ناآرامى ها و اعتراضات نسبت به «تقلب گسترده» در انتخابات دهم رياست جمهورى آغاز شود.

فرمانده سپاه سيدالشهدا تهران همچنين از تلاش سپاه براى «هماهنگى در خصوص چگونگى برخورد با حوادث احتمالى در دانشگاه ها» خبر داده بود.
XS
SM
MD
LG