لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۶

قطع تلفن همراه در پایتخت همزمان با نماز جمعه تهران


همزمان با شروع نماز جمعه به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی تلفن همراه در تهران قطع شده است.
همزمان با شروع نماز جمعه به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی تلفن همراه در تهران قطع شده است.
همزمان با آغاز نماز جمعه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی، تلفن‌های همراه در مناطق اطراف دانشگاه تهران، محل برگزاری نماز جمعه، قطع شد.

در شرایطی که معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بودند در نماز جمعه این هفته تهران که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد شرکت خواهند کرد، خبرگزاری ایلنا از قطع تلفن همراه در مناطق منتهي به ميدان انقلاب، خیابان ولي‌عصر، بلوار كشاورز، خيابان انقلاب، خيابان جمهوري و ميدان فردوسي خبر داده است.

پیشتر نیز در جریان بالا گرفتن اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران مقام‌های جمهوری اسلامی اقدام به قطع سیستم ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه کرده بودند.

مسئولان شرکت مخابرات تاکنون هیچ توضیحی در باره علت انجام این کار نداده‌اند. در آستانه سال‌روز هجدهم تیر نیز یک بار دیگر سیستم ارسال پیامک در ایران از کار افتاد.

سرویس ارسال و دریافت پیامک که از یک روز قبل از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران قطع شده بود، روز دهم تیرماه و حدود سه هفته پس از انتخابات دوباره فعال شده بود.

به دنبال قطع سرویس ارسال اس‌ام‌اس در روز انتخابات ریاست جمهوری، شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود که «سیستم پیامک‌گیر مشترکان تلفن همراه در ایران به علت نقص فنی قطع شده است.»

این در حالی است که میرحسین موسوی یکی از نامزدهای طرفدار اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری قطع اس‌ام‌اس را در راستای تلاش دولت برای تاثیر‌گذاری بر انتخابات دانسته و بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده بود.

موسوی از قطع سیستم ارسال پیامک به عنوان یکی از دلایل خود برای اثبات «دستکاری سازمان‌دهی‌شده در انتخابات» نام برده است.

هر چند پیشتر نیز به‌ویژه در جریان برگزاری تظاهرات مخالفان دولت تماس با تلفن همراه در مناطقی از تهران با اختلال همراه می‌شد، قطع کل سیستم تلفن همراه در تهران تازگی دارد.
XS
SM
MD
LG