لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۳

یک تساوی دیگر در کارنامه بازی‌های استقلال و پرسپوليس


استقلال و پرسپولیس در بازی شصت و هفتم هم نیتیجه‌ای بهتر از مساوی نداشتند
استقلال و پرسپولیس در بازی شصت و هفتم هم نیتیجه‌ای بهتر از مساوی نداشتند
شصت و هفتمين بازى ميان تيم‌هاى پرطرفدار استقلال و پرسپوليس تهران يک بار ديگر با نتيجه مساوى به پايان رسيد. تيم‌هاى استقلال و پرسپوليس عصر روز جمعه شهرآورد تهران را در چارچوب هفته نهم بازى‌هاى ليگ برتر فوتبال ايران برگزار كردند.

بازى ميان دو تيم در نيمه نخست به استثناى شليک ديدنى رضا عنايتى به سمت دروازه پرسپوليس با افت و خيز چندانى همراه نبود. اما در اوايل نيمه دوم و پس از به ثمر رسيدن گل پرسپوليس، بازى ميان دو تيم با هيجان بيشترى ادامه يافت.

در دقيقه ۴۹ وحيد طالب‌لو دروازه‌بان استقلال روى هادى نوروزى بازيكن پرسپوليس مرتكب يک خطاى پنالتى شد. در این موقعیت پس از آنكه دروازه‌بان استقلال ضربه پنالتى مهدى شيرى را به طور ناقص دفع كرد، عادل كلاه كج توپ برگشتى را به درون دروازده فرستاد.

با این حال تيم استقلال خيلى زود گل تيم پرسپوليس را پاسخ داد و بازى را به تساوى كشاند.

در دقيقه ۵۴ رضا عنايتى توپ ارسال شده از سوى جان واريو را با ضربه سر به سوى ديرک مخالف فرستاد و حسين كاظمى نيز با ضربه سر گل مساوى را براى استقلال به ثمر رساند.

در اواخر مسابقه تماشاگران طرفدار دو تيم با فرياد «تبانى، تبانى» اعتراض خود را نسبت به نتيجه بازى نشان دادند.

پيش از شروع اين بازى خبرگزارى‌هاى ايران از حضور بيش از هشتاد هزار نفر در استاديوم آزادى خبر داده بودند، در حالى كه تصاوير تلويزيونى از خالى بودن بخش زيادى از صندلى‌هاى استاديوم آزادى حكايت داشت.

از سوى ديگر شمار زيادى از تماشاگران به دليل نداشتن بليط امكان ورود به استاديوم را نيافته و مجبور به بازگشت به خانه‌هاى خود شده بودند.

پيشتر روزنامه دنياى فوتبال خبر داده بود كه مقام‌هاى امنيتى قصد دارند، ۳۳ هزار نيروى امنيتى را در استاديوم مستقر كرده و تنها اجازه فروش ۶۷ هزار بليط را به طرفداران دو تيم بدهند.

انتشار اين خبر توقيف روزنامه دنياى فوتبال را در آستانه بازى ميان استقلال و پرسپوليس به دنبال داشت.

تشديد اقدامات امنيتى در استاديوم آزادى و حضور ۱۰ قاضى و معاون دادستان تهران در ورزشگاه «براى رسيدگى به جرائم» از حاشيه‌هاى ديگر اين بازى به شمار مى‌آمد.

معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهورى در ايران پيشتر در سايت‌هاى اينترنتى اعلام كرده بودند، قصد دارند با حضور در استاديوم آزادى به اعتراض‌هاى خود ادامه دهند.

به ويژه در لحظات پايانى بازى فرياد‌هاى «يا حسين، ميرحسين» به وضوح از تلويزيون جمهورى اسلامى كه بازى را به طور زنده پخش مى‌كرد، شنيده مى‌شد. هنگام پخش زنده اين مسابقه چندين بار صداى استاديوم قطع شد.

تركيب دو تيم

پرسپوليس: ميثاق معمارزاده، مجتبى شيرى (جلال اكبرى از دقيقه ۶۸)،‌ سپهر حيدرى، عليرضا محمد، مهدى شيرى(مجتبى زارعى از دقيقه۷۱)، شيث رضايى (كاپيتان)، سامان آقازمانى (از دقيقه ۵۸ حوار ملا محمد)، عادل كلاه كج، وسلى برزيليا، هادى نوروزى و ميثم بائو.

استقلال: وحيد طالب ‌لو، اميرحسين صادقى، خسرو حيدرى، پژمان منتظرى، هادى شكورى، هاشم بيك زاده، حسين كاظمى، فابيو جانواريو، فرهاد مجيدى (كاپيتان) (رينالدو از دقيقه ۸۱)، رضا عنايتى و سياوش اكبرپور.

در اين بازى آرش برهانى از استقلال به دليل سه اخطاره بودن و كريم باقرى، كاپيتان پرسپوليس، به دليل مصدوميت غايب بودند.
XS
SM
MD
LG