لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۵

شرکت مخابرات: بیش از ۲۵ میلیون ایرانى به اینترنت دسترسى دارند


شرکت مخابرات ایران در آخرین آمار خود، شمار کاربران اینترنت در این کشور را ۲۵ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر اعلام کرده است.
شرکت مخابرات ایران در آخرین آمار خود، شمار کاربران اینترنت در این کشور را ۲۵ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر اعلام کرده است.
بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران حدود ۲۵ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از جمعیت ۷۴ میلیون نفرى ایران به اینترنت دسترسى دارند و حدود ۵۰ میلیون نفر نیز از تلفن همراه استفاده مى‌کنند.

شرکت مخابرات ایران در آخرین آمار خود، شمار کاربران اینترنت در این کشور را ۲۵ میلیون و ۶۶۹ هزار نفر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، شمار کاربران اینترنت در ایران حتى از شمار مشترکان تلفن ثابت نیز فراتر رفته است. مخابرات ایران تعداد مشترکان تلفن ثابت را ۲۵ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر اعلام کرده است.

بر اساس آمارهاى منتشر شده در سایت شرکت مخابرات ایران شمار کاربران اینترنت در ایران روند افزایشى دارد و تعداد کسانى که هم اکنون در ایران به اینترنت دسترسى دارند، نسبت به چهار سال پیش سه برابر بیشتر شده است.

در جریان رویدادهاى پس از انتخابات ریاست جمهورى در ایران سایت‌ها و وبلاگ‌هاى اینترنتى در غیاب رسانه‌هاى خبرى مستقل به مهم‌ترین منبع اخبار مربوط به اعتراض‌ها به نتایج انتخابات تبدیل شده‌اند، به طوری که بخش عمده تصاویر و اخبار مربوط به اعتراض مردم ایران به نتایج انتخابات و سرکوب آن توسط نیروهای امنیتی از طریق اینترنت در اختیار جهانیان قرار گرفته است.

در کنار اینترنت، تلفن همراه و به ویژه سرویس پیام کوتاه یا اس‌ام‌اس نیز از مهم‌ترین ابزارهاى ارتباطى معترضان به نتایج انتخابات به شمار مى‌آید، که آمارهاى مخابرات ایران نمایانگر ادامه افزایش شمار مشترکان تلفن همراه است.

شرکت مخابرات شمار مشترکان تلفن همراه در ایران را حدود ۵۰ میلیون نفر اعلام کرده است که بدین ترتیب بیش از دو سوم جمعیت حدود ۷۴ میلیون نفرى ایران از تلفن همراه استفاده مى‌کنند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار ایران، به عنوان نخستین ارایه کننده خدمات تلفن همراه در ایران، بیش از ۳۵ میلیون مشترک دارد.

پس از «همراه اول»، شرکت «ایرانسل» قرار دارد که به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه در ایران حدود ۱۳ میلیون مشترک دارد.

به گزارش سایت شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای دیگر مانند تالیا، اسپادان اصفهان و کیش نیز به حدود دو میلیون نفر در ایران خدمات تلفن همراه ارایه مى‌دهند.

تلفن همراه در ایران براى نخستین بار در سال ۱۳۷۳ واگذار شد که در آن سال شمار مشترکان تلفن همراه تنها ۹۲۰۰ نفر بود.

در سال ۱۳۸۳ و ده سال پس از واگذارى تلفن همراه در ایران شمار مشترکان آن به بیش از پنج میلیون نفر رسیده بود و در اواخر سال ۱۳۸۶ نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در ایران از این وسیله مدرن ارتباطى استفاده مى‌کردند.

بر اساس اعلام شرکت مخابرات ایران در حالى که ضریب نفوذ تلفن همراه در دنیا حدود ۶۳ درصد است، این شاخص در ایران حدود ۴۱ درصد است.
XS
SM
MD
LG