لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۰

ليبرمن: ايران در پى ساخت سلاح هسته ای است


اويگدور ليبرمن
اويگدور ليبرمن
وزير خارجه اسرائيل مى‌گويد افشاى خبر ساخت دومين تاسيسات غنى‌سازى اورانيوم در ايران بيانگر تلاش این کشور براى توليد جنگ افزارهاى اتمى است.

به گزارش آسوشيتدپرس، اويگدور ليبرمن روز شنبه با اشاره به خبر ساخت دومين تاسيسات غنى سازى ايران به راديو دولتی اسرائيل گفت: « اين امر به ترديدها در اين باره كه آيا برنامه اتمى ايران نظامى است يا خير، پايان مى‌دهد و از اين رو قدرت‌هاى جهان بايد از خود واكنش مناسب نشان دهند.»

به گفته وزير خارجه اسرائيل تاسيسات جديد ايران كه در نزديكى شهر قم احداث شده است، «بدون ترديد براى مقاصد نظامى ساخته شده است، نه اهداف صلح آميز.»

اسرائيل از سال‌ها پيش نسبت به تلاش جمهورى اسلامى ایران براى ساخت جنگ‌افزارهاى هسته‌اى هشدار داده و از برنامه اتمى ايران به عنوان تهديدى براى امنيت خود ياد كرده است.

خبر احداث دومين تاسيسات غنى‌سازى ايران روز جمعه منتشر شد و به تاييد مقام‌هاى جمهورى اسلامى نيز رسيده است.

به دنبال انتشار اين خبر باراک اوباما رئيس جمهوری آمريكا تهران را به مخفى‌كارى در ارتباط با برنامه اتمى خود متهم كرده و از رهبران ايران خواسته است، ميان همكارى كامل با آژانس بين المللى انرژى اتمى و يا روبرو شدن با تحريم‌هاى شديدتر و انزواى بين‌المللى يكى را برگزينند.

اين در حالى است كه محمود احمدى‌نژاد در يک كنفرانس خبرى در نيويورک اظهار داشت، ايران در مورد تاسيسات جديد غنى‌سازى خود كار اشتباهى نكرده و بر اساس مقررات آژانس بين‌المللى انرژى اتمى عمل كرده است.

در حالى كه كشورهاى غربى و اسرائيل ايران را به تلاش براى ساخت جنگ‌افزارهاى هسته‌اى متهم مى‌كنند، تهران مى‌گويد، برنامه اتمى‌اش تنها براى تامين برق است و اهداف صلح آميز را دنبال مى‌كند.

اويگدور ليبرمن مى‌گويد، وى در جريان نشست مجمع عمومى سازمان ملل متحد با برخى از وزراى امور خارجه كشورهاى عربى ديدار كرده و در اين ديدارها همتايان عرب وى نگرانى خود را نسبت به برنامه اتمى ایران با او در ميان گذاشته‌اند.

آقای ليبرمن می گوید ‌«كسى نگران مساله فلسطين نيست، در جهان اسلام و عرب و به ويژه در كشورهاى حاشيه خليج فارس همه نگران مساله (هسته‌اى) ايران هستند.»
XS
SM
MD
LG