لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۱

نیروی انتظامی خانه‌های مجردی را پاکسازی می‌کند


نیروی انتظامی خانه های مجردی را در تهران پاکسازی می کند
نیروی انتظامی خانه های مجردی را در تهران پاکسازی می کند

نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح انضباط اجتماعی به سراغ خانه‌های مجردی در تهران رفته و به «پاکسازی» این خانه‌ها از ساکنان مجرد خود پرداخته است.

عزیز الله رجب زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگمی گوید که «خانه‌های مجردی یکی از مهم‌ترین کانون‌های جرم و تبهکاری به شمار می‌آید.» به گفته آقای رجب زاده، نیروی انتظامی طرح «جمع‌آوری و پاکسازی» این خانه‌ها را آغاز کرده است.

خبرگزاری‌های داخلی ایران روز شنبه به نقل از فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از آغاز اجرای این طرح از روز یکشنبه خبر داده بودند.

طرح انضباط اجتماعی از روز پنج‌شنبه در منطقه دوازده تهران که بازار این شهر را در خود جای داده است، به مورد اجرا در آمده و در این چارچوب نیروی انتظامی اقدام به ایجاد سیزده ایستگاه پلیس در این منطقه کرده است.

همچنین روز یکشنبه رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ از آغاز عملیات پلیس برای پاکسازی خانه‌های مجردی در محدوده مرکزی شهر تهران در راستای اجرای طرح انضباط اجتماعی خبر داد.

البته سرهنگ احمدی منظور از جمع‌آوری خانه‌های مجردی را «جمع‌آوری و پاكسازی خانه‌های متروكه قديمی محل تجمع معتادان و خلاف‌كاران» دانست.

«نيروی انتظامی حق ندارد که وارد حريم خصوصی افراد شود»

در همین حال به گزارش ایسنا، مجيد نصيرپور، نايب رييس کميسيون اجتماعی، در این مورد گفت: « به بهانه برخورد با تخلف، نيروی انتظامی حق ندارد که وارد حريم خصوصی افراد شود، بلکه نيروی انتظامی بايد به دقت موضوعات را موشکافی و کالبدشکافی کند و قبل از اقدام ارزيابی دقيقی داشته باشد.»

آقای نصیر پور افزود: «اگر در تهران اماکنی وجود دارد که در آن مانند خانه‌های تيمی اوايل انقلاب کارهای سازمان يافته اتفاق می‌افتد که عليه امنيت اجتماعی است، وظيفه حاکميت است که با اين مساله برخورد مناسب داشته باشد. اما اگر صرفا اماکنی باشد که افراد به صورت مجردی در آن زندگی می‌کنند مانند کسانی که از شهرستان به تهران آمده و يا هر فردی ديگری بنا بر دلايل خود مجرد زندگی می‌کند، دارای اين حق هستند که مجردی زندگی کنند و قانون اساسی و شرع اجازه نمی‌دهد که حاکميت وارد زندگی خصوصی مردم شود. »

رئیس اتحادیه بنگاه‌های املاک تهران نیز با حمایت از طرح «جمع آوری خانه‌های مجردی» گفته بود، بنگاه های املاک تهران در حد امکان به جز در مواردی که خود مالک پذیرفته باشد و یا اینکه والدین فرد مستاجر برای اجاره خانه اقدام کرده باشند، به افراد مجرد خانه اجاره نمی‌دهند.

به گفته «مصطفی قلی خسروی» منطقه دوازه تهران به دلیل وجود بازار شرایط خاصی دارد و در این منطقه خانه‌های زیادی به افراد مجرد اجاره داده شده است و بخشی از این خانه‌ها نیز توسط افراد مجرد خریداری شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار امیدواری کرده است، از طریق بیرون کردن افراد مجرد از خانه‌هایشان توسط نیروی انتظامی این خانه‌ها در بازار مسکن اجاره‌ای در تهران عرضه شوند و باعث کاهش قیمت اجاره خانه در تهران شوند.

آقای رجب زاده بدون اشاره به این که عده زیادی از کارگران بازار تهران در خانه‌های اجاره‌‌ای قدیمی و ارزان قیمت در محدود مرکزی شهر ساکن هستند، خانه‌های مجردی را یکی از کانون‌های اصلی تبهکاران و قاچاقچیان مواد مخدر در این منطقه دانسته و گفته است، پلیس مبارزه مواد مخدر از یک‌ماه پیش اقدام به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از این افراد کرده و در یک عملیات ضربتی تمام منطقه مرکزی بازارتهران از وجود فروشندگان مواد مخدر پاک خواهد شد.

سال گذشته نیز مسئولان نیروی انتظامی از قصد خود برای «ساماندهی خانه‌های مجردی» در تهران در چارچوب طرح امنیت اخلاقی خبر داده بودند.

XS
SM
MD
LG