لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۰

فرزندان رفسنجانی به لاریجانی :به شایعات رسیدگی کنید


فایزه هاشمی، یکی از دختران آیت الله رفسنجانی.
فایزه هاشمی، یکی از دختران آیت الله رفسنجانی.
فرزندان آيت الله هاشمى رفسنجانى با ارسال نامه‌اى به آیت الله صادق لاريجانى رييس قوه قضائيه جمهورى اسلامى خواستار آن شدند كه «مرجعى صلاحيتدار» به شايعات و اتهام‌هاى وارد شده عليه آنها رسيدگى كند.

به گزارش خبرگزارى کار ایران، ايلنا، پنج تن از فرزندان آيت الله هاشمى رفسنجانى با ارسال نامه‌اى به رييس قوه قضائيه، كه متن آن روز شنبه منتشر شده است، از وى خواسته‌اند «با كسانى كه عليه آنها دست به شايعه پراكنى زده‌اند، برخورد كند.»

محمود احمدى‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، در جريان مبارزات انتخاباتى بارها فرزندان آقاى رفسنجانى را به «سواستفاده از بيت‌المال» متهم كرده بود.

در واكنش به اين اتهام‌ها رييس مجلس خبرگان در روزهاى منتهى به انتخابات رياست جمهورى در نامه اى سرگشاده به آیت الله على خامنه‌اى، رهبر جمهورى اسلامى، ضمن انتقاد شديد از طرح اين گونه اتهام‌ها خواستار رسيدگى به آن شده بود.

علاوه بر محمود احمدى‌نژاد برخی از چهره‌هاى سياسى و رسانه های پشتيبان وى، به ويژه پس از گسترش اعتراض‌ها به نتايج انتخابات ریاست جمهوری، اتهام‌هاى مشابهى را عليه فرزندان آيت الله رفسنجانى مطرح كرده بودند.

در نامه فاطمه، محسن، فائزه، مهدى و ياسر هاشمى به رئيس قوه قضائيه جمهورى اسلامى آمده است، اين گونه شايعات از سوى «برخى افراد غافل و گروه‌ها و جناح‌هاى داراى مطامع سياسى» عليه آنها مطرح شده است.

فرزندان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان مى‌افزايند: «گروه‌ها و جناح‌هاى داراى مطامع سياسى در داخل نيز با دشمنان همنوا شده، بر بستر شايعات و شبهاتى كه بنيان‌هاى حقوقى و اخلاقى و سياسى انقلاب و كشور را درهم مى‌شكند، با سوءاستفاده از احساسات عمومى، به قدرت و مناصب مورد نظر دست يافتند.»

در اين نامه همچنين آمده است،با وجود آن كه دولت در دست كم در چهار سال گذشته «به همه اسناد در همه نهادهاى اجرايى» دسترسى داشته است، اما هيچ دليلى براى اثبات اين شايعات كه «متأسفانه احيانا مدعاى دولتمردان هم واقع شده است»، ارائه نشده است.

فرزندان آيت الله رفسنجانى خواستار آن شده‌اند كه «مرجعى صلاحيتدار، مستقل و با اختيارات كامل، و دور از بازی هاى سياسى، رسيدگى به اين شايعات و اتهامات را در دستور كار خود قرار دهد و نتايج را به اطلاع ملت فهيم و رشيد ايران اسلامى و مسئولان محترم كشور برساند و با اجراى عدالت، از تكرار اين رويه مجرمانه پيشگيرى كند.»

فاطمه، محسن، فائزه، مهدى و ياسر هاشمى رفسنجانى نامه خود به رييس قوه قضائيه را به منزله اتمام حجت با «اهل حل و عقد» دانسته و افزوده‌اند:«اگر امروز كه بسط يد و قوه قهريه دارند، داد مظلوم از بدخواهان نستانند، فردا در روز حسرت كه همه در محضر دادگاه عدل خداى قاهر حاضر خواهيم شد، داد خويش از آنان، از دادستان منتقم خواهيم ستاند.»
XS
SM
MD
LG