لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

بازداشت یک نفر در ارتباط با «هتک حرمت» آرامگاه پدر محمد خاتمی


آیت الله روح الله خاتمی، پدر محمد خاتمی
آیت الله روح الله خاتمی، پدر محمد خاتمی
به دنبال انتشار اخباری در باره رنگ پاشیدن روی مزار آیت‌الله روح الله خاتمی توسط افراد ناشناس، فرماندار اردکان از بازداشت یک نفر مظنون به دست داشتن در «توهین» به آرامگاه پدر رییس جمهور پیشین ایران خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا احمد کمالی، فرماندار اردکان با اعلام بازداشت یک نفر به اتهام دست داشتن در «هتک حرمت آیت‌الله خاتمی» اظهار داشت: « باتوجه به سرنخ‌های بدست آمده، یک نفر مظنون که با ایادی استکبار و رسانه‌های بیگانه ارتباط داشت، بازداشت شد و تاکنون نیز هیچ اعترافی نکرده است.»

بر اساس گزارش رسانه‌های ایرانی افراد ناشناس یکشنبه شب با حمله به آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خاتمی روی عکس پدر محمد خاتمی، رییس حمهور پیشین ایران و نیز بخش‌هایی از پیام آیت‌الله خمینی به مناسبت درگذشت آیت‌الله خاتمی رنگ پاشیده بودند.

رهبر پیشین جمهوری اسلامی در بخشی از پیام خود به این مناسبت از محمد خاتمی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «فرزند فاضل و باتقوی و متعهدمان» یاد کرده بود.

به نوشته سایت خبری پارلمان نیوز وابسته به فراکسیون نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی به دنبال «هتک حرمت» آرامگاه آیت‌الله خاتمی، همسر وی به نشانه اعتراض در محل دفن آیت‌الله خاتمی تحصن کرده و خواستار شناسایی عوامل این اقدام شده است.

همچنین نمایندگان اصلاح‌طلب استان یزد نیز خواستار شناسایی عوامل «هتک حرمت» پدر رییس دولت اصلاحات شده و شورای تامین استان یزد نیز در حال بررسی این موضوع است.

آیت الله روح الله خاتمی پس از پیروزی انقلاب از سوی آیت‌الله خمینی به عنوان امام جمعه یزد و نماینده وی در استان یزد انتخاب شده بود.

محمد خاتمی، پسر آیت‌الله خاتمی یکی از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب و از منتقدان دولت کنونی ایران به شمار می‌آید که همواره از سوی رسانه‌های حامی دولت در ایران مورد حمله قرار گرفته است.

به ویژه پس ازگسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی اصلاح‌طلب بارها از سوی گروه‌های نزدیک به حاکمیت مورد حمله قرار گرفته‌اند.
XS
SM
MD
LG