لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۸

نامه فاطمه کروبی به رهبر ایران: پسرم را شکنجه و تهدید به تجاوز کردند


آثار شکنحه و ضرب و شتم روی بدن علی کروبی، پسر مهدی کروبی که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازداشت شده بود.
آثار شکنحه و ضرب و شتم روی بدن علی کروبی، پسر مهدی کروبی که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازداشت شده بود.
فاطمه کروبى، همسر مهدى کروبى از نامزدهاى معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى در ایران با ارسال نامه‌اى به رهبر جمهورى اسلامى ایران اعلام کرده است، «خشونت‌طلبان و اوباش» پس از بازداشت پسرش على، وى را در یک مسجد شکنجه و تهدید به تجاوز کرده‌اند.

به نوشته پایگاه اینرنتى سحام نیوز، فاطمه کروبى، همسر مهدى کروبى در نامه‌اى به آیت‌الله على خامنه‌اى، با بیان آنچه در مدت بازداشت پسرش على کروبى بر او گذشته است، از رهبر جمهورى اسلامى ایران خواسته است، «تا دیر نشده به داد جوانان بازداشت شده» برسد.

همسر مهدى کروبى که به گفته خود تنها «از سر دلسوزى و براى پیشگیرى از جنایات آتى علیه فرزندان این سرزمین» اقدام به نوشتن نامه به رهبر ایران کرده است، در تشریح نحوه بازداشت پسرش، به حادثه حمله به مهدى کروبى در تظاهرات روز ۲۲ بهمن اشاره کرده و نوشته است: « در همان موقع على به جرم نانوشته شرکت و کمک به حفاظت از پدر دستگیر و به مسجد امیر المومنین برده شد و در خانه خدا، این محل امن الهى در کنار سایر بازداشت شدگان کتک خورد و ناسزا شنید».

فاطمه کروبى افزوده است: « هنگامى که اسامى بازداشت شدگان را یادداشت مى‌کردند، اوباش‌هایى که امروز در لباس ضابطان قرار گرفته‌اند، به هویت على پى بردند و پس از ده دقیقه و کسب اجازه از مسوولان ارشد خود، او را از جمع جدا کرده و بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند».

همسر مهدى کروبى، نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهورى، که پیشتر خبر تجاوز جنسى به بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات را افشا کرده بود، در نامه خود به رهبر جمهورى اسلامى همچنین آورده است: « این از خدا بى خبران مکان امن الهى را به شکنجه‌گاه فرزندان مردم تبدیل کردند. آنان در کنار ضرب و جرح شدید فیزیکى على با بکارگیرى سخیف ترین و زشت ترین الفاظ نسبت به فاطمه و مهدى کروبى او را تحت فشار روحى قرار دادند و در قبال اعتراض على نسبت به آن اهانت‌ها و شکستن حرمت مسجد، نه تنها خشونت فیزیکى و زبانى را افزایش دادند بلکه این مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهدید به … کردند – مجازات ارتکاب آن فعل در قانون مجازات اسلامى مرگ است».

فاطمه کروبى با «وحشى» خواندن کسانى که مبادرت به بازداشت و شکنجه معترضان مى‌کنند، افزوده است: « خدا مى داند این جماعت وقیح با دست بازى که دارند بر سر جوانان کم سن و سال این کشور چه آورده و مى آورند. براستى که زبان و قلم از بیان وحشى‌گرى این قوم که این روزها بر فرزندان این مرز و بوم حاکم شده‌اند قاصر و ناتوان است».

آثار شکنجه روی بدن علی کروبی، پسر مهدی کروبی

وى در بخش دیگرى از نامه خود آورده است: « دستگیرى على فتح الفتوحات این جماعت بى‌هویت بوده که با افتخار و براى مرعوب کردن سایر بازداشت شدگان او را شکنجه مى‌کردند. در هنگام انتقال بازداشت شدگان، آنان على را از جمع جدا کرده و به گارد ویژه به سرکردگى افراد فاسدى مى سپارند که دور جدید شکنجه او آغاز مى‌گردد».

همسر مهدى کروبى در تشریح بخش دیگری از شکنجه‌هاى فرزندش مى‌نویسد: «در هنگام شکنجه از او فیلم گرفته و با افتخار از اینکه فرزند مهدى کروبى در اسارت آنان است با زشت ترین الفاظ به مهدى کروبى و خانواده او توهین مى کنند. هنگامیکه دستور انتقال و آزادى على به پایگاه خیابان شهید مطهرى مى رسد، مامور شکنجه ضمن اظهار تاسف مى گوید اگر ۲۴ ساعت دیگر اینجا بودى جنازه ات را تحویل مى دادم».

فاطمه کروبى در نامه خود با رهبر جمهورى اسلامى ایران همچنین با اشاره به سوابق خود در پیش و بعد از پیروزى انقلاب اسلامى، تاکید کرده است که «این رنجنامه» را به خاطر پسرش ننوشته است.

وى خطاب به آیت‌الله خامنه‌اى تصریح کرده است، به این دلیل این نامه را نوشته است، که رهبر ایران «تا دیر نشده به دادخواهى فرزندان بى نام و نشان این کشور بویژه دستگیرشدگان جوان اخیر» برسد.

فاطمه کروبى از رهبر جمهورى اسلامى خواسته است، پیش از آن که جوانان دیگرى «زیر شکنجه این افراد بى‌مسئولیت جان دهند و حیثیت این کشور و نظام را به چالشى اساسى بکشانند»، تدبیرى بیاندیشد.
XS
SM
MD
LG