لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

منتظری، خاتمی و نوری حمله به مهدی کروبی را محکوم کردند


محمد خاتمی، عبدالله نوری و حسینعلی منتظری
محمد خاتمی، عبدالله نوری و حسینعلی منتظری
آیت‌الله منتظری از مراجع تقلید شیعیان، محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و عبدالله نوری وزیر کشور سابق ایران حمله نیروهای امنیتی به مهدی کروبی در راهپیمایی ۱۳ آبان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی آیت‌الله منتظری روز جمعه تلفنی با مهدی کروبی از نامزهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله منتظری در این تماس تلفنی از حوادث پیش آمده برای آقای کروبی و همراهانش در جریان راهپیمایی روز ۱۳ آبان اظهار تأسف کرده است.

به گفته محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، در جریان تظاهرات روز ۱۳ آبان نیروهای انتظامی و حکومتی اقدام به شلیک مستقیم گلوله گاز اشک‌آور به سوی این نامزد معترض به نتایج انتخابات و همراهانش کرده بودند که در جریان این حادثه دو تن از محافظان آقای کروبی و نیز شماری از مردم زخمی شدند.

در روز ۱۳ آبان سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران همزمان با برگزاری تظاهرات دولتی، معترضان به نتایج انتخابات نیز در تهران و چندین شهر دیگر به خیابان‌ها سرازیر شده بودند.

آیت‌الله منتظری که در آستانه سالگرد سیزده آبان گفته بود، اشغال سفارت آمريكا در بدو پيروزى انقلاب كار درستى نبوده است، در گفت‌وگوی تلفنی خود با مهدی کروبی ضمن اظهار تأسف از برخورد با معترضان به نتایج انتخابات گفته است: «تعجب می‌کنم که این چه سیاستی است که حتی در راهپیمایی ۱۳ آبان هم با مردم چنین برخوردی می‌کنند و معلوم نیست که پس از انتخاباتی که برگزار شد، اینها می‌خواهند کشور را به کجا ببرند».

مهدی کروبی هم در تشریح رویدادهای سیزده آبان و سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات معترضان به آیت‌الله منتظری گفته است: «ما برای راهپیمایی علیه استکبار در روز ۱۳ آبان به خیابان رفتیم که متأسفانه این طور به جان زنان و مردان و جوانان می‌افتادند».

علاوه بر تماس تلفنی آیت‌الله منتظری، سایت تغییر گزارش داده است که محمد خاتمی هم جمعه شب با حضور در منزل آقای کروبی، حوادث پیش آمده برای وی را محکوم کرده است.

این سایت خبری نزدیک به مهدی کروبی همچنین از تماس تلفنی عبدالله نوری با آقای کروبی خبر داده که در جریان آن وزیر کشور دوران اصلاحات از حمله صورت گرفته به آقای کروبی در جریان راهپیمایی ۱۳ آبان ابراز تأسف کرده است.

دیدار مهدی کروبی با هنگامه شهیدی

روز جمعه همچنین مهدی کروبی به دیدار هنگامه شهیدی، مشاور امور زنان ستاد انتخاباتی خود که به تازگی از زندان آزاد شده است، رفت.

هنگامه شهیدی روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی، پس از ۱۲۴ روز زندان چند روز پیش با سپردن وثیقه ۹۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.
وی که پس از آزادی به دلیل اعتصاب غذای هشت روزه خود به بیمارستان منتقل شده بود، روز جمعه از بیمارستان مرخص شد.

به دنبال اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران شمار زیادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی بازداشت شدند که تعداد زیادی از آنها همچنان در زندان به سر می‌برند.

بر اساس آمارهای رسمی ارایه شده از سوی مقام‌های قضایی بیش از چهار هزار نفر در جریان رخدادهای پس از انتخابات در ایران بازداشت شده‌اند که از این تعداد پرونده بیش از یک‌صد نفر در دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» بررسی و برای برخی از این افراد حکم قضایی صادر شده است.
XS
SM
MD
LG