لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

هشدار سپاه نسبت به برگزاری تظاهرات در ۱۳ آبان


سپاه پاسداران در آستانه روز قدس نیز به معترضان هشدار داده بود، هشداری که از سوی حامیان جنبش سبز نادیده گرفته شد.
سپاه پاسداران در آستانه روز قدس نیز به معترضان هشدار داده بود، هشداری که از سوی حامیان جنبش سبز نادیده گرفته شد.
در آستانه سالگرد سیزدهم آبان و در حالی که حامیان جنبش سبز در ایران خود را برای شرکت در راه‌پیمایی این روز آماده می‌کنند، سپاه پاسداران نسبت به «طرح شعارها و مسائل انحرافی و دروغین» در این روز هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، در سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، روز دوشنبه سپاه پاسداران در واکنش به اخباری مبنی بر قصد فعالان جنبش سبز برای شرکت در تظاهرات روز سیزده آبان از آمریکا با عنوان «دشمن شماره یک ایران اسلامی و عامل اصلی گرفتاری‌های جهان اسلام و منشاء فتنه و توطئه علیه نظام ‌و انقلاب اسلامی» نام برده و نسبت به «طرح شعارهای انحرافی» در راه‌پیمایی ۱۳ آبان هشدار داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی... به هیچ جریانی اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسائل انحرافی و دروغین به اراده راسخ و عزم پولادین آنان خدشه‌‌ای وارد سازد.»

سپاه پاسداران در حالی نسبت به تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز سیزده آبان هشدار داده است که پیشتر حامیان جنبش سبز در ایران با نادیده گرفتن هشدارهای این نهاد نظامی و رهبر جمهوری اسلامی به صورت پرشماری در تظاهرات روز قدس شرکت کرده بودند.

در ادامه اعتراض‌های جنبش سبز به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری، از چند هفته پیش سایت‌ها و وبلاگ‌های نزدیک به این جنبش روز ۱۳ آبان را برای تازه‌ترین نمایش اعتراض خود انتخاب کرده و پوسترهایی نیز برای این روز طراحی کرده‌اند.

این در حالی است که جانشین فرمانده نیروی انتظامی هم روز دوشنبه با هشدار به برگزاری «تجمعات غیرقانونی» اظهار داشته است: «تجمعات غیرقانونی برای پلیس غیرقابل تحمل است و با تجمع‌کنندگان برخورد قانونی می‌شود.»

احمدرضا رادان در این باره گفته است: «رسما اعلام می‌کنیم کسانی که قصد تجمع غیرقانونی دارند و افرادی که مردم و جوانان را با فریب دعوت و تشویق به تجمع غیرقانونی کنند باید پاسخ‌گوی اعمال‌شان باشند.»

پیشتر نیز برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به قصد معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در تظاهرات روز سیزده آبان هشدار داده بودند.

احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای نگهبان، در نخستین واکنش رسمی در این باره گفته بود: «عده‌ای که مهره دست دیگران هستند می‌خواهند در این روز ماهیت آمریکایی و اسرائیلی خود را نشان دهند.»

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هم اعلام کرده است که «با تجمعات غیرقانونی» در روز سیزدهم آبان‌ماه برخورد خواهد کرد.

پیشتر اسماعيل احمدى‌مقدم، فرمانده این نيرو، نیز به کسانى که قصد دارند روز ۱۳ آبان «تجمعى داشته باشند» توصيه کرده بود که «مجوزهاى لازم» را بگيرند تا از حمايت نيروى انتظامى برخوردار شوند.

اين در حالى است که به موجب قانون اساسى ایران برگزارى تجمعات «بدون حمل سلاح» آزاد است و نيازى به دريافت مجوز ندارد.

از سوی دیگر رئیس بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور اعلام کرده است در روز سیزدهم آبان «سه میلیون دانش‌آموز بسیجی» به طور «سازمان‌یافته» شرکت خواهند کرد و در برابر «عده‌ای فریب‌خورده» خواهند ایستاد.
XS
SM
MD
LG