لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۶

«حمله با اسپری فلفل» به زهرا رهنورد و بازداشت موقت فائزه هاشمی در روز دانشجو


بر اساس گزارش سایت «کلمه»، افراد مهاجم گاز فلفل را از فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری به صورت خانم رهنورد پاشیدند که منجر به «تنگی نفس و نابینایی موقت» همسر میر حسین موسوی شد.
بر اساس گزارش سایت «کلمه»، افراد مهاجم گاز فلفل را از فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری به صورت خانم رهنورد پاشیدند که منجر به «تنگی نفس و نابینایی موقت» همسر میر حسین موسوی شد.
همزمان با تظاهرات دانشجویان و مردم معترض به نتایج انتخابات در روز دانشجو در ایران، زهرا رهنورد با استفاده از گاز فلفل مورد حمله قرار گرفت و فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز توسط نیروهای حراست دانشگاه بازداشت شد.

به نوشته سایت «کلمه» که اخبار میر حسین موسوی را منتشر می کند، زهرا رهنورد، استاد دانشگاه تهران و همسر آقای موسوی، روز دوشنبه ابتدا در محل کارش در دانشکده هنرهای زیبا و سپس در خیابان وصال تهران با استقاده از گاز فلفل مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، افراد مهاجم گاز فلفل را از فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری به صورت خانم رهنورد پاشیدند که منجر به «تنگی نفس و نابینایی موقت» همسر میر حسین موسوی شد.

به دنبال این حمله مردم به کمک زهرا رهنورد شتافته و نیروهای حراست دانشگاه تهران تلاش کردند، وی را از محاصره نیروهای امنیتی که به دلیل تظاهرات دانشجویان و مردم معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری حضور انبوهی در خیابان‌ها داشتند، خارج سازند.

سایت کلمه «وضعیت ریوی و بینایی» خانم رهنورد را بد توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش، پیشتر نیز چند زن که خود را بسیجی معرفی‌ می‌کردند، در محوطه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به درگیری لفظی با زهرا رهنورد پرداخته و از وی خواسته بودند، «افکار خود را قبل و بعد از انقلاب» بیان کند.

خانم رهنورد با تاکید بر این که «سر تا پایش سبز است» به «تعقیب کنندگان» خود گفته است: «جز از خدا از هیچ کس نمی‌ترسم و اگر مرا تکه تکه کنید و به قبر بسپارید جز صدای سبز آزادی و دمکراسی صدایی نمی‌شنوید.»

در روزی که بیشتر دانشگاه‌های تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران صحنه تظاهرات دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بود، فائزه هاشمی، یکی از دختران اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز به دلیل حضور در تظاهرات دانشجویی به طور موقت بازداشت شد.

فائزه هاشمی، که پیشتر نیز در جریان یکی از تظاهرات تهران برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود، در مراسم روز دانشجو در واحد تحقیقات دانشگاه آزاد تهران حضور یافته بود که فیلمی از حضور وی در این مراسم در شبکه اینترنت پخش شده است.

تصاویر این فیلم نشان می دهد که دانشجویان با دیدن فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خود با سر دادن شعارهایی از وی سپاسگزاری می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای حراست دانشگاه آزاد در نهایت خانم هاشمی را بازداشت و وی را به دانشکده علوم انسانی منتقل کردند.

گزارش های دیگر حاکی است که فائزه هاشمی ساعتی پس از بازداشت آزاد شده است.
XS
SM
MD
LG