لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۶

«درخواست حکم اعدام برای حسین درخشان»


برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دادستانی تهران برای حسین درخشان تقاضای اعدام کرده ولی قاضی هنوز حکمی صادر نکرده است.


پیشتر برخی از سایت‌های اینترنتی از درخواست حکم اعدام برای این وبلاگ‌نویس ایرانی که از حدود دو سال پیش در بازداشت به سر می‌برد، خبر داده بودند.


در همین زمینه، رادیو فردا، تایید این خبر را از یک منبع آگاه گرفته است، با این حال هنوز هیچ مقامی در جمهوری اسلامی درباره این خبر اظهار نظر نکرده است.


در اوایل مرداد ماه سال جاری گزارش‌هایی در باره برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های حسین درخشان، منتشر شده بود.

آقای درخشان در مهر ماه سال ۱۳۸۷ پس از بازگشت به کشور بازداشت شد.

وی که علاوه بر تابعیت ایران، شهروند کانادا نیز محسوب می‌شود، در مدت حضور خود در خارج از کشور به اسرائیل نیز سفر کرده بود که گفته می‌شود، از جمله اتهام‌های وی «ارتباط با اسرائیل» است.

علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در دی ماه سال ۱۳۸۷ با تایید خبر بازداشت حسین درخشان، اتهام وی را «توهین به مقدسات» اعلام کرده بود.

همچنین «تبلیغ علیه نظام» از دیگر اتهام‌های مطرح شده علیه حسین درخشان به شمار می‌آید.

هر چند برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حسین درخشان در بند دو الف سپاه در زندان اوین نگهداری می‌شود، اما از هنگام بازداشت این وبلاگ‌نویس اطلاعات چندانی در باره وضعیت وی و نیز محل نگهداری‌اش منتشر نشده است.

در اواخر سال گذشته خورشیدی عذرى كیارش‌‌پور، مادر حسین درخشان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به صادق لاریجانى، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، خواستار تعیین تکلیف پسرش شده بود.

مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی تاکنون از اظهار نظر صریح درباره پرونده حسین درخشان و اتهام‌های وارده علیه وی خودداری کرده‌اند.

این در حالی است که در اوایل سال گذشته خورشیدی، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران از طریق رئیس وقت دفتر خود از سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران،‌ خواسته بود، حسین درخشان از «کلیه آزادی‌ها و حقوق قانونی برای دفاع از اتهامات» وارد شده به خود بهره‌مند شود.
XS
SM
MD
LG