لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۲

منتجب‌نیا: حزب اعتماد ملی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند


رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی،
رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی،
با گذشت بیش از یک سال از مهر و موم شدن دفتر حزب اعتماد ملی، متعلق به مهدی کروبی، قائم مقام این حزب اصلاح طلب اعلام کرده است، پلمب دفتر این حزب رفع شده و به مسئولان آن اطلاع داده شده که می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی، روز یکشنبه از رفع پلمب دفتر این حزب خبر داده است.

وی که در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حاضر شده بود، با اعلام این خبر اظهار داشته است: «به ما گفته شده که حزب می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.»

حزب اعتماد ملی که دبیر کلی آن را مهدی کروبی، یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بر عهده دارد، مدتی پس از انتخابات ریاست جمهوری نهم فعالیت خود را آغاز کرده بود.

اما به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در اواسط شهریور ماه سال گذشته با حکم دادستانی تهران دفتر حزب اعتماد ملی و نیز دفتر مهدی کروبی، دبیر کل این حزب را مهر و موم کرده بودند.

همچنین چند تن از اعضا و فعالان این حزب از جمله محمد داوری، سردبیر وب سایت اعتماد ملی، نیز بازداشت شده و روزنامه اعتماد ملی، ارگان حزب اعتماد ملی، هم توقیف شده بود.

علاوه بر حزب اعتماد ملی، دو حزب دیگر اصلاح طلب در ایران یعنی جبهه مشارکت ایران و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و گسترش اعتراض‌ها نسبت به آن، با محدودیت‌های مشابهی روبرو شده‌اند.

با این حال در حالی که قائم مقام حزب اعتماد ملی از رفع پلمب دفتر این حزب خبر داده است، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به تازگی از انحلال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خبر داده‌اند.

در این میان رسول منتجب‌نیا در باره احتمال ادامه فعالیت حزب اعتماد ملی در شرایط کنونی گفته است: «در حال حاضر باید بررسی کنیم که چه نوع فعالیتی را در فضای کنونی می‌توانیم داشته باشیم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.»

وی همچنین با بیان این که این حزب قصد داشت در «راستای آرمان‌های انقلاب،‌ امام و در چارچوب نظام به ملت خدمت کند»، افزوده است: «باید بررسی کنیم چه طور می‌توانیم از امکانی که در اختیار ما است، استفاده کنیم و آیا می‌توان از این امکان بهره گرفت یا خیر.»

رسول منتخب‌نیا با در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با رد برخی خبرهای منتشر شده درباره «برکناری» مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی اظهار داشته است: «این دسته از اخبار در برخی محافل ساخته و جعل و پخش می‌شود در حالی که حزب اصلاً جلسه‌ای ندانسته است که بخواهد چنین تصمیمی بگیرد.»
XS
SM
MD
LG