لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۴۵

ایران از کشته شدن عوامل انفجار مهاباد خبر داد


اندکی پس از آن که فرمانده نیروی زمینی سپاه از کشته شدن عوامل انفجار مهاباد خبر داده بود، یکی از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه نیز اعلام کرده است، ۳۰ نفر از «عوامل اصلی و محوری» این انفجار، در شهرستان مهاباد کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرسول محمودآبادی، فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه اعلام کرد، ۳۰ نفر از کسانی که به گفته وی نقش محوری در انفجار در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد داشته‌اند، بامداد روز یکشنبه در جریان درگیری با نیروهای اطلاعاتی و انتظامی کشته شده‌اند.

پیشتر نیز محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام کشته شدن «عوامل اصلی و محوری» انفجار مهاباد گفته بود، این عملیات در روز شنبه و در«منطقه‌ای آن سوی مرز» انجام شده است.

در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق در شهر مهاباد، بمب قدرتمندی در میان تماشاگران منفجر شد که بر اثر آن ۱۲ نفر کشته و ۸۲ نفر نیز زخمى شدند.

در حالی که فرمانده نیروی زمینی سپاه و نیز فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در این انفجار متهم کرده‌اند، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد نیز این انفجار را محکوم کرده‌اند.

همچنین گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی نیز که رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران به دست داشتن آنها در این انفجار اشاره کرده‌ بودند، هر گونه دخالت خود را در این حادثه رد کرده و آن را محکوم کرده‌اند.

تنها یک روز پس از این حادثه، وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى از شناسایى عوامل بمبگذارى در مراسم رژه نیروهاى مسلح در مهاباد خبر داده و گفته بود:‌ «امیدواریم به زودى و در همین هفته دفاع مقدس، آنان را به سزاى اعمال‌شان برسانیم».

در این میان عبدالرسول محمودآبادی، فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سپاه، که از کشته شدن عوامل اصلی این انفجار خبر داده، در عین حال اضافه کرده است: «یک یا دو نفر از عناصر دخیل در عملیات تروریستی هنوز فراری هستند که این تعداد نیز توسط نیروهای تلاشگر دستگیر می‌شوند و به سزای عمل خود می‌رسند».
XS
SM
MD
LG