لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۴

نجات ۱۳ ایرانى توسط یک کشتى جنگى اروپایی


دزدان دریایی سومالیایی
دزدان دریایی سومالیایی
یک کشتى جنگى اسپانیایى که در چارچوب عملیات مبارزه با دزدان دریایى در دریاى سومالى مشغول گشت‌زنى بود، ۱۳ ماهیگیر ایرانى را از مرگ حتمى نجات داده است.

منابع نظامى اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند، یک کشتى جنگى اسپانیایى که سرگرم گشت‌زنى در آب‌هاى دریاى سومالى بود، خدمه یک کشتى ماهیگیرى ایرانى را نجات داده است.

بر اساس این گزارش دزدان دریایى سومالیایى ۱۳ ماهیگیر ایرانى را بدون غذا، آب و سوخت در آب‌هاى دریاى سومالى رها کرده بودند.

ماهیگیران ایرانى که در دریا سرگردان بودند، با ارسال پیام اضطرارى رادیویى درخواست کمک کرده و در پیام خود اعلام کرده بودند، مجبورند از آب دریا بنوشند.

کشتى جنگی اسپانیایى خدمه کشتى ماهیگیرى ایرانى را در حدود ۶۰ مایلى محلى که آنها اقدام به ارسال این پیام اضطرارى کرده بودند، نجات داده است.

بر اساس اعلام منابع نظامى اتحادیه اروپا ماهیگیران نجات یافته ایرانى از نظر جسمى و روحى در وضعیت خوبى به سر مى‌برند.

کشورهاى عضو اتحادیه اروپا از مدت‌ها پیش واحد‌هاى نیروى دریایى خود را براى مقابله با دزدان دریایى سومالیایى راهى آب‌هاى منطقه کرده‌اند.

ایران نیز از جمله کشورهایى است که با اعزام کشتى جنگى در عملیات مقابله با خطر دزدان دریایى مشارکت کرده است.

چند روز پیش نیروى دریایى ارتش ایران هفتمین ناو گروه رزمى خود را براى «حراست از خطوط کشتیرانى جمهورى اسلامى» راهى خلیج عدن و شمال اقیانوس هند کرد.

دزدان دریایى تاکنون به چندین کشتى و نفتکش ایرانى حمله کرده و در مواردى نیز خدمه کشتى‌هاى ربوده شده ایرانى را پس از دریافت باج آزاد کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG