لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۳

دست‌کم ۴۶ نفر در حمله انتحارى به زائران کربلا در بغداد کشته شدند


در آستانه اربعین شمار زیادی از شیعیان عراقی با پای پیاده رهسپار کربلا هستند.
در آستانه اربعین شمار زیادی از شیعیان عراقی با پای پیاده رهسپار کربلا هستند.
در جریان یک حمله انتحارى به جمع زائران شیعه در منطقه‌اى در شمال بغداد دست‌کم ۴۶ نفر کشته و بیش از ۱۲۲ نفر دیگر زخمى شدند.

به گزارش خبرگزارى‌هاى بین‌المللى روز دوشنبه یک زن با منفجر کردن کمربند انفجارى همراه خود در میان گروهى از زایران شیعه در منطقه شمال‌شرق بغداد دست کم ۴۶ نفر را با خود به کام مرگ کشاند.

به گفته منابع عراقى در میان کشته‌شدگان چندین زن و کودک نیز به چشم مى‌خورد. در اثر این حمله انتحارى همچنین دست‌کم ۱۲۲ نفر دیگر نیز زخمى شده‌اند.

این انفجار زمانى روى داد که گروهى از زایران شیعه که براى شرکت در مراسم اربعین راهى کربلا بودند، در بین راه براى استراحت در منطقه «باب الجمع» در شمال بغداد توقف کرده و افراد داوطلب سرگرم پذیرایى از آنها بودند.

به گفته یک منبع بیمارستانى در میان قربانیان این انفجار دست‌کم یازده زن و کودک وجود دارد.

در این میان یک مقام مسئول سازمان حج و زیارت ایران به خبرگزارى مهر گفته است، که در جریان انفجار روز دوشنبه در بغداد به زایران ایرانى آسیبى وارد نیامده است.

در آستانه برگزارى مراسم اربعین شمار زیادى از زایران ایرانى نیز براى شرکت در این مراسم به کربلا رفته‌اند. سال گذشته بر اثر انفجار بمبى در جمع گروهى از زایران ایرانى در عراق ده‌ها نفر کشته شده بودند.

شهر مقدس کربلا در ۱۱۰ کیلومترى جنوب بغداد قرار دارد و از چند روز پیش صدها هزار تن از شیعیان عراقى براى شرکت در مراسم اربعین در روز جمعه با پاى پیاده از نقاط مختلف عراق راهى کربلا شده‌اند.

حمله انتحارى روز دوشنبه به زایران شیعه در بغداد درست یک هفته پس از حمله تروریستى به سه هتل در بغداد صورت گرفت که در جریان آن ۳۶ نفر کشته و بیش از ۷۰ نفر دیگر زخمى شده بودند.

از سوى دیگر در آستانه برگزارى مراسم اربعین مقام‌هاى امنیتى عراق نسبت به استفاده تروریست‌ها از روش‌هاى تازه براى انجام حملات انتحارى هشدار داده و خواستار مراقبت بیشتر نیروهاى پلیس شده‌اند.

انجام حملات تروریستى در عراق در آستانه انتخابات پارلمانى این کشور که قرار است در روز هفتم ماه مارس برگزار شود، به نگرانى‌ها در باره تامین امنیت این انتخابات دامن زده است.
XS
SM
MD
LG