لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۴

دهها کشته و زخمی در انفجار قطار حامل گاز مایع در ایتالیا


به دنبال انفجار قطار حامل گاز مایع در شهر ویارجیو شعله های آتش مناطق وسیعی از این شهر را دربر گرفت.
به دنبال انفجار قطار حامل گاز مایع در شهر ویارجیو شعله های آتش مناطق وسیعی از این شهر را دربر گرفت.
به دنبال انفجار یک قطار باری حامل گاز مایع در شهر ویارجیو ایتالیا ده‌ها نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند و در اثر این حادثه مرکز این شهر به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این حادثه دوشنبه شب و اندکی پش از نیمه شب و در نزدیکی ایستگاه راه آهن شهر ویارجیو روی داده است. یک قطار باری حامل گاز مایع در محدوده مرکزی این شهر از ریل خارج شده و بلافاصله آتش گرفت.

بر اثر انفجار مخزن گاز مایع چندین واحد مسکونی در منطقه وسیعی از محل حادثه به آتش کشیده شد و دو خانه نیز به طور کامل ویران شد.

این قطار که از چهارده واگن تشکیل شده بود، از شهر لااسپزیا عازم پیزا بود. پس از آن که این قطار باری از ریل خارج شد واگن‌ها انتهایی آن به چندین خانه در اطراف راه‌آهن برخورد کردند.

تاکنون مرگ دست کم دوازده نفر در این حادثه تایید شده است. همچنین دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند که شانزده نفر آنها با خطر مرگ روبرو هستند. چندین نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

هفت نفر از قربانیان در خانه‌های خود و بر اثر انفجار یا آتش‌سوزی جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون هویت نه تن از کشته‌شدگان این حادثه مشخص نشده است. بر اساس گزارش خبرگزاری ایتالیا آنسا بامداد روز سه شنبه امدادگران موفق شدند، سه کودک را زنده از زیر آوار بیرون آورند.

یک شاهد عینی در باره این حادثه به خبرنگاران گفت:« ما دیدیم که چگونه گلوله‌ای از آتش به آسمان برخاست. همچنین صدای سه انفجار مهیب را شنیدیم. مثل این بود که جنگ شروع شده است.»

به گزارش روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» در میان کشته‌شدگان دو کودک خردسال نیز وجود دارد.

رسانه‌های ایتالیایی به نقل از شاهدان عینی گزارش داده‌اند، که قطار یاد شده با سرعت بسیار بالا و غیر معمولی در حال حرکت بود و به نظر می‌رسید، لوکوموتیوران نمی‌توانست آن را متوقف کند.

حدود هزار تن از ساکنان مناطق افراد حادثه از خانه‌های خود تخلیه شده و در چادر اسکان داده شده‌اند.

به دنبال بروز این حادثه ماموران نجات و امداد تلاش خود را برای تخلیه گاز مایع از سایر تانکر‌های قطار سانحه دیده آغاز کردند تا از بروز انفجارهای دیگر جلوگیری کنند.

وزیر حمل و نقل ایتالیا کمیسیونی را مامور بررسی علت بروز این حادثه کرده است. برخی کارشناسان وجود اشکال فنی در قطار و شکسته شدن محورها را علت خروج این قطار از ریل می‌دانند و شرکت دولتی راه‌آهن ایتالیا را به سهل‌انگاری در این زمینه متهم کرده‌اند.

شهر ویارجیو یکی از مشهورترین مراکز توریستی در منطقه توسکانا ایتالیا به شمار می‌آید.
XS
SM
MD
LG