لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

در درگیرى‌ها بین حزب‌الله و گروه الحبش در بیروت دو نفر کشته شدند


بر اساس اعلام ارتش لبنان، روز سه‌شنبه در جریان درگیرى‌ها میان اعضاى گروه شیعه حزب‌الله و چریک‌هاى وابسته به یک گروه کوچک سنى در بیروت دو نفر کشته و چند تن دیگر زخمى شده‌اند.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، بیروت، پایتخت لبنان روز سه‌شنبه شاهد درگیرى‌هایى میان اعضاى گروه حزب‌الله لبنان و اعضاى یک گروه کوچک سنى بود، که در جریان این درگیرى‌ها دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمى شده‌اند.

بر اساس این گزارش دو طرف در این درگیرى‌هاى از راکت‌هاى دوش‌پرتاب و مسلسل استفاده کرده‌اند.

یکى از سخنگویان ارتش لبنان در باره درگیرى‌هاى روز سه‌شنبه در بیروت گفته است: «یک نزاع شخصى میان یکى از طرفداران حزب‌الله و یکى از حامیان گروه الحبش در حدود ساعت هفت بعد از ظهر در محله برج‌ابى‌حیدر بیروت روی داد که به درگیرى میان دو طرف منجر شد که در آن دو نفر کشته شده‌اند که یکى از آنها از اعضاى حزب‌الله است.»

به گفته این سخنگوى ارتش لبنان به دنبال بالا این درگیرى نیروهاى ارتش وارد عمل شده و براى بازگرداندن آرامش به منطقه تلاش کردند.

بر اساس این گزارش در حالى که چندین دستگاه آمبولانس صلیب سرخ خود را به محل درگیرى رسانده بودند، نیروهاى ارتش با محاصره محل درگیرى، اقدام به شلیک هوایى کردند.

هنوز از علت بروز درگیرى در بیروت خبرى منتشر نشده است، ولى محل وقوع این درگیرى یکى از مناطق تحت نفوذ نبیه برى، رئیس پارلمان لبنان، وابسته به جنبش امل، به شمار مى‌آید.

به گفته یکى از چریک‌هاى جنبش عمل، این جنبش به تازگى در کنار حزب‌الله لبنان قرار گرفته است.

حزب‌الله که قدرمند‌ترین گروه سیاسى و نظامى در لبنان به شمار مى‌آید، از حمایت‌هاى ایران و سوریه برخوردار است.

گروه الحبش نیز طرفدار سوریه است و خود را یک سازمان عام‌المنفعه و طرفدار فرهنگ اسلامى معرفى مى‌کند. این گروه در سال ۱۹۸۳ شکل گرفته و در طول حضور نظامى سوریه در لبنان قدرت گرفته بود.

درگیرى میان اعضاى حزب‌الله و گروه الحبش همزمان با سخنرانى حسن نصرالله، رئیس ستیزه‌جویان حزب‌الله در یک مراسم افطار زنان روى داده است.
XS
SM
MD
LG