لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

پانزده کشور به ویروس آنفلوآنزای خوکی آلوده شده‌اند


بیشترین شمار مبتلایان و همین طور قربانیان آنفلوآنزا ی خوکی به مکزیک مربوط می شود.
بیشترین شمار مبتلایان و همین طور قربانیان آنفلوآنزا ی خوکی به مکزیک مربوط می شود.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیماری آنفلوآنزای خوکی به پانزده کشور جهان سرایت کرده و شمار مبتلایان به این بیماری نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد، شمار کسانی که به ویروس بیماری آنفلوآنزای خوکی در سراسر جهان آلوده شده‌اند، به ششصد و پانزده نفر افزایش یافته است.

روز جمعه سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان را سیصد و شصت و هفت نفر اعلام کرده بود. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید، به دنبال اعلام نتایج یک نمونه‌گیری در مکزیک شمار مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی اغلب مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در مکزیک هستند به طوری که تنها در این کشور سیصد و نود و هفت نفر ویروس این بیماری را در بدن خود دارند.

ایالات متحده آمریکا با صد و چهل و یک مورد تایید شده از ابتلا به این بیماری در رده دوم قرار دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان «پاول گروود» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی گفت:« این امر نشان می‌دهد، که ما در جهت تایید شمار زیادی از موارد ثبت نشده ابتلا به این بیماری حرکت می‌کنیم.»

به اعتقاد سخنگوی سازمان بهداشت جهانی بررسی نمونه‌گیری‌هایی شبیه آنچه در مکزیک انجام شده است، به یافتن راهی برای مداوای بیماری آنفلوآنزای خوکی کمک می‌کند، زیرا دانشمندان از طریق بررسی نتایج این نمونه‌گیری‌ها اطلاعات بسیاری درباره ویروس این بیماری به دست می‌آورند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که ویروس بیماری آنفلوآنزای خوکی به بخش‌هایی از آسیا نیز سرایت کرده است.

روز شنبه پس از آن که مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند، یکی از میهمانان مکزیکی هتلی در هنگ‌کنگ آلوده به ویروس آنفلوآنزای خوکی بوده است، صدها تن از میهمانان و کارکنان این هتل به مدت هفت روز در قرنطینه قرار گرفتند، تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

گفته می‌شود، این مرد بیست و پنج ساله مکزیکی روز سی‌ام آوریل از مکزیکو سیتی به شانگهای و از آنجا به هنگ‌کنگ رفته است.

بر اساس اعلام مقام‌های بهداشتی در چین میهمانان و کارکنان هتل یاد شده در صورت نشان دادن علایم بیماری با استفاده از داروی «تامی‌فلو» مداوا می‌شوند.

این نخستین مورد تایید شده بیماری آنفلوآنزای خوکی در هنگ کنگ است. تاکنون در سایر نقاط چین این بیماری مشاهده نشده است.

مقام‌های کره جنوبی هم روز شنبه از ثبت نخستین مورد بیماری آنفلوآنزای خوکی در این کشور خبر دادند. یک مرد کره‌ای که به تازگی به مکزیک مسافرت کرده بود، به این بیماری مبتلا شده است.

در کنار مکزیک و ایالات متحده سایر موارد تایید شده بیماری آنفلوآنزای خوکی به کشورهای کانادا با سی و چهار مورد، اسپانیا و بریتانیا هر کدام با سیزده مورد، آلمان و نیوزلند هرکدام با چهار مورد، اسرائیل با دو مورد، اتریش، چین، دانمارک، فرانسه، هلند، کره جنوبی و سوییس هر کدام با یک مورد مربوط می‌شود.

در حالی که آنفلوآنزای خوکی با سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است، دانشمندان در گوشه و کنار جهان به تلاش‌های خود برای ساخت واکسن این بیماری شتاب بخشیده‌اند.

بر اساس اعلام یک مرکز تحقیقاتی در آتلانتای آمریکا این امیدواری وجود دارد که واکسن اولیه آنفلوآنزای خوکی ظرف یک ماه آینده تولید شود.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی هم از تولید واکسن این بیماری در آینده نزدیک خبر داده بود.
XS
SM
MD
LG