لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۹

دو حمله موشکی در پاکستان ۱۸ کشته بر جای گذاشت


دو حمله موشکی که گفته می‌شود توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی صورت گرفته، روز شنبه در منطقه قبایلی پاکستان ۱۸ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این دو حمله در شهر داتاخیل در منطقه وزیرستان شمالی و در نزدیکی مرز افغانستان با فاصله چند ساعت از یکدیگر رخ داده‌است.

یکی از مسئولان سرویس اطلاعاتی پاکستان به خبرگزاری رویترز گفت که موشک‌ها، در حمله اول یک خانه و در حمله دوم، یک خانه و یک خودرو را هدف قرار داده‌اند.

به گفته این مسئول پاکستانی، در حمله اول دست کم «شش» شهروند غیر پاکستانی نیز جان خود را از دست داده‌اند. منابع مستقل هنوز این حملات و تعداد تلفات آن را تأیید نکرده‌اند.
یکم اکتبر ۲۰۱۰، منطقه شکارپور پاکستان، حمله نیروهای شبه نظامی به تانکرهای نفت عازم پایگاه‌های ناتو در افغانستان

از سوی دیگر به گفته مقام‌های پاکستانی، روز جمعه، پیکارجویان در این کشور ده‌ها تانکر نفت را که برای نیروهای ناتو در افغانستان سوخت حمل می‌کرد به آتش کشیدند. گروه طالبان مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته‌است.

شلیک موشک‌ها از هواپیماهای بدون سرنشین نشانگر آن است که با وجود افزایش تنش‌ها میان پاکستان و ایالات متحده به خاطر عبور اخیر نیروهای ناتو از مرز پاکستان، آمریکا هنوز تمایلی به توقف استفاده از این نوع حملات که مورد اعتراض پاکستان است ندارد.

گزارش‌ها حاکی است که این‌گونه حملات توسط هواپیماهای بی‌سرنشین ایالات متحده حتی رو به افزایش گذاشته و ماه سپتامبر با ۲۱ حمله، بالاترین تعداد حملات موشکی با این نوع هواپیماها در طول یک ماه را نشان می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که طی سال گذشته میلادی در بیش از ۱۰۰ حمله هواپیماهای بدون سرنشین به پاکستان، ۱۰۰۰ نفر کشته شدند. مقام‌های آمریکایی مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان را مرکز تجمع نیروهای طالبان و القاعده می‌دانند.

روز پنج‌شنبه به هنگام عبور بالگردهای ناتو از مرز افغانستان به داخل پاکستان، در پی یک حمله موشکی از یک هواپیمای بدون سرنشین، سه سرباز پاکستانی در شمال غربی منطقه «کُرَّم» جان خود را از دست دادند.

این حمله باعث شد نیروهای پاکستانی به خاطر خشم مردم این کشور از این واقعه، گذرگاه خیبر که راه تدارکاتی تأمین سوخت و مهمات برای نیروهای ائتلافی مستقر در افغانستان را ببندند.
XS
SM
MD
LG