لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۱

سرمربی تیم فوتبال چلسی اخراج شد


آورام گرانت که هشت ماه پيش جايگزين خوزه مورينيو، سرمربی سابق چلسی شده بود، قراردادی چهار ساله با اين باشگاه امضا کرده بود.
آورام گرانت که هشت ماه پيش جايگزين خوزه مورينيو، سرمربی سابق چلسی شده بود، قراردادی چهار ساله با اين باشگاه امضا کرده بود.

باشگاه چلسی انگليس، سه روز پس از شکست مقابل منچستر يونايتد در لیگ قهرمانان اروپا، اعلام کرد که آورام گرانت، سرمربی مربی اسرائيلی اين تيم را اخراج کرده است.


سایت رسمی باشگاه فوتبال چلسی، شنبه چهارم خرداد ماه، خبر برکناری آورام گرانت مربی ۵۳ ساله اسرائيلی این تیم را اعلام کرد.


او که هشت ماه پيش جايگزين خوزه مورينيو، سرمربی سابق چلسی شده بود، قراردادی چهار ساله با اين باشگاه امضا کرده بود.


چلسی روز پنجشنبه، دوم خرداد ماه در مسکو به مصاف تيم منچستر يونايتد رفت و سر انجام در ضربات پنالتی با نتيجه شش بر پنج شکست خورد و نايب قهرمان شد. اين تيم در فينال ليگ برتر انگلستان هم از قهرمانی بازماند.


با وجود پرسش هميشگی در مورد چگونگی موقعيت گرانت به عنوان يک دوست نزديک به رومان آبراموويچ، مالک تيم چلسی، نام او پس از آنکه تيم چلسی را برای نخستين بار به مرحله پايانی ليگ قهرمانان اروپا رساند مطرح شد.


او همچنين در ليگ برتر انگلستان، پيش از اين که به مقام دوم رضايت دهد، منچستر يونايتد را برای رسيدن به مقام قهرمانی مجبور به پيکار تا آخرين روز بازی ها کرد.


در سايت رسمی تيم چلسی، در باره اخراج گرانت نوشته شده است: «باشگاه فوتبال چلسی تاييد می‌کند که آورام گرانت فقط تا امروز (شنبه چهارم خرداد ماه) مسووليت سرمربيگری تيم را داشته است. اين تصميم در پی جلساتی در دو روز گذشته اتخاذ شده و همه در باشگاه فوتبال چلسی از آورام گرانت به دليل نقش او به عنوان سرمربی تيم از هنگام پذيرش مسووليت از سپتامبر سال گذشته، سپاسگزارند.»


در سايت چلسی همچنين نوشته شده است: «باشگاه چلسی تمام توان خود را برای انتخاب سرمربی جديد متمرکز خواهد کرد و تا زمان اين گزينش، توضيحی در اين باره نخواهد داد.»


آينده دستياران گرانت، يعنی استيو کلارک و هنک تن کاته هلندی، نيز نامشخص است. اگرچه مسئولان باشگاه هنوز صحبتی درباره موقعيت آنها نکرده اند.


رسانه های بريتانيايی پيش بينی می کنند که گرانت ممکن است به کار اداری خود به عنوان مدير فوتبال در باشگاه چلسی بازگردد، مسووليتی که او در زمان سرمربيگری خوزه مورينيو به عهده داشت.


همچنین نام هايی چون فرانک رايکارد، سرمربی هلندی بارسلونا، روبرتو مانچينی، سرمربی اينتر ميلان و خوس هيدينک، سرمربی هلندی تيم ملی روسيه، در رسانه های بریتانیایی به عنوان جانشينان احتمالی آقای گرانت مطرح شده اند.


XS
SM
MD
LG