لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۵

در تصادف یک اتوبوس در ایران ۲۸ تن کشته و ۱۲ تن زخمی شدند


عکس تزیینی است
عکس تزیینی است
در تصادف يک اتوبوس و واژگونی آن در مسير آزادراه تهران – ساوه، ۲۸ تن از مسافران اين اتوبوس کشته شدند و ۱۲ تن هم زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری های ايران، اين حادثه ساعت ۳:۵۵ بامداد روز چهارشنبه روی داد و يک اتوبوس بنز ۴۵۷ پس از انحراف در جاده و اصابت با گاردريل جاده از بالای يک پل به ارتفاع هفت متر به پايين سقوط کرد. گزارش ها حاکی است ۲۴ تن در جا کشته شدند و چهار تن ديگر هم در مسير انتقال به بيمارستان، جان خود را از دست دادند.

پليس راه نيروی انتظامی اعلام کرده تيمی از کارشناسان را برای بررسی عوامل به محل حادثه اعزام کرده تا با تحقيق روی امکان تقصير راننده، دليل يا دلايل اين تصادف را گزارش کنند. شرکت تعاونی مسافربری هفت ايلام هم که اين اتوبوس به آن تعلق داشته، تعطيل شده است.

خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گزارش داده فرمانده پليس‌راه مبدا (ايلام) و فرمانده پليس‌راه محل حادثه (ساوه) هم تا زمان اعلام‌نظر کارشناسی هيات تحقيق، از کار معلق شده اند. همچنين گفته شده خاطيان اين حادثه قرار است به مراجع قضايی معرفی شوند.

جاده های مرگبار

در ايران هرسال شمار زيادی از مردم قربانی تصادف جاده ای می شوند. برخی تحقيقات و آمارها نشان داده سال گذشته، بيش از ۲۳ هزار تن در تصادفات جاده ای کشته شده اند.

آخرين آمار آن از سوی رئيس فرماندهی و کنترل ترافيک پليس راه کشور اعلام شد که گفت در تصادف‌های جاده‌ای و شهری چهار روز تعطيلات اخير ماه رمضان، ۱۳۶ تن کشته شده‌اند.

اين مقام پليس همچنين از مصدوميت يک هزار و ۸۴۶ تن در اين تصادفات خبر داده بود.

همچنين اين مقام پليس افزود که در تعطيلات شب‌های قدر در ماه رمضان (شب های نوزدهم، بيستم و بيست و يکم ماه رمضان) در کشور چهار هزار و ۹۰۰ فقره تصادف اتفاق افتاده است.

ايران دارای يکی از بدترين آمارهای جهانی در زمينه تصادف‌های رانندگی است به لحاظ سرانه قربانيان حوادث رانندگی رتبه نخست را در دنيا به خود اختصاص داده است.

استاندارد نبودن جاده‌ها و وسايل نقليه و نيز فرهنگ نادرست رانندگی از جمله دلايل بالا بودن ميزان تلفات حوادث رانندگی در ايران اعلام شده است.

پيش از اين و در تيرماه سال جاری، اسکندر مؤمنی، رئيس پليس راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی اعلام کرد که طی يک دهه گذشته ۲۶۵ هزار و ۵۱۵ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بيش از دو ميليون نفر نيز مجروح شده‌اند.

وی در ارديبهشت ماه نيز گفته بود که سالانه بيش از ۲۲ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

سال گذشته، معاون شهرداری تهران با انتشار آماری اعلام کرد که به طور متوسط هر ساعت سه نفر بر اثر سوانح رانندگی در ايران کشته و حدود پنجاه نفر هم زخمی می‌شوند.
XS
SM
MD
LG