لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

يک راننده تاکسی در بریتانیا ۱۲ تن را کشت


یک مامور پلیس بریتانیا در کنار یکی از قربانیان حادثه تیراندازی راننده تاکسی در انگلیس.
یک مامور پلیس بریتانیا در کنار یکی از قربانیان حادثه تیراندازی راننده تاکسی در انگلیس.
يک راننده تاکسی روز چهارشنبه در شمال غربی بریتانیا پيش از اين که با شليک گلوله خودش را هدف قرار دهد، ۱۲ تن را کشت و ۲۵ تن را زخمی کرد.

به گزارش آسوشيتدپرس و به نقل از پليس بریتانیا، اين حادثه تيراندازی که در استان «کامبريا» روی داد، خونين ترين حادثه تيراندازی از سال ۱۹۹۶ تاکنون و در ۱۴ سال گذشته محسوب می شود. در استان «کامبريا» که قوانين در اختيار داشتن اسلحه بسيار سختگيرانه است و مالکيت اسلحه کمری، ممنوع است.

اين حادثه در شهر «وايت هيون» در ۵۶۰ کيلومتری شمال غربی لندن روی داد. اين منطقه بيشتر مملو از کوهنوردان و افرادی است که برای گذراندن تعطیلات به آنجا می روند. گزارش شده که حال سه تن از کسانی که در اين حادثه زخمی شده اند، وخيم است.

گزارش های حاکی است مرد مسلح با نام «درک برد» دستکم ۳۰ بار تیراندازی کرده است. شاهدان عينی می گويند ضارب در حالی که در ميدان رانندگی می کرده، پنجره ماشين را باز کرده و به سوی مردم تيراندازی کرده است.

در ميان قربانيان، يک زن دوچرخه سوار، يک کشاورز در مزرعه اش و دو راننده تاکسی ديگر به چشم می خورند.

پزشکی که مرگ کشته شدگان اين حادثه را تاييد کرده به بی بی سی گفته است که قربانيان با اسلحه ای که شايد «شات گان» باشد، از ناحيه صورت مورد تيراندازی قرار گرفته اند.

به گفته پليس، جسد «درک برد» در نزديکی جنگلی در روستای «بوت» در ناحيه «ليک ديستريکت» به همراه دو اسلحه پيدا شده است.

آلن هانا، قانونگذار محلی کامبريا به بی بی سی گفته اين حادثه غيرقابل باور است زیرا اين منطقه يکی از کم جرم ترين مناطق انگلستان به شمار می رود.

يکی از افراد مسئول شرکت تاکسيرانی «ال اند جی» در «وايت هيون» می گويد شخص ضارب در استخدام اين شرکت بوده و تنها زندگی می کرده است.

تيراندازی هايی به اين سطح در بريتانيا کم سابقه است. در سال ۱۹۸۷ شخصی به نام مايکل رايان در شهر «هانگرفورد»، ۱۶ تن را کشت. در سال ۱۹۹۶، توماس هميلتون ۱۶ تن از کودکان يک مهدکودک و يک معلم را در «دان بلين» در اسکاتلند کشت.
XS
SM
MD
LG