لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۲

هفته فرهنگ ایران در قطر


محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سخنرانان هفته فرهنگ ایران در قطر
محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سخنرانان هفته فرهنگ ایران در قطر
از روز پنجشنبه هفته گذشته مجموعه برنامه های فرهنگی شامل موسيقی، فيلم و تئاتر تحت عنوان هفته فرهنگ ايران در دوحه پايتخت قطر آغاز شده و روز چهارشنبه به پایان می رسد.

به گزارش روزنامه تايمز خليج، وزير فرهنگ و هنر قطر به هنگام گشايش اين برنامه در سخنان خود گفت که اسلام حلقه تماس و ارتباط بين فرهنگ های ايرانی و عرب است. محمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز در مراسم افتتاحيه اين برنامه شرکت داشت.




وزير فرهنگ و هنر قطر همچنين در سخنان خود گفت که آيين و برنامه های هنری در دوحه که در حال حاضر پايتخت فرهنگی جهان عرب است بدون حضور و نمايش فرهنگ های ديگر از جمله فرهنگ ايرانی غنای مطلوب را نخواهد داشت.

او در ادامه سخنان خود به تماس های تاريخی و شباهت های دو فرهنگ از نظر زبان و دين اشاره کرد و ايرانيان را از زمان گرويدن به دين اسلام، برادران نزديک اعراب خواند. وزير فرهنگ و هنر قطر افزود: «روابط بين ايران و قطر از نظر سياسی و اقتصادی بسيار مستحکم است و از نظر فرهنگی نيز نبايد کمتر از اين باشد.»

وزير فرهنگ و هنر قطر با اشاره به گفت وگوهای خود با وزير ارشاد اسلامی ايران گفت که دو طرف در نظر دارند که همکاری های فرهنگی خود را نه تنها در حد فعاليت های سال جاری، که فراتر از اين گسترش دهند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز در سخنان خود ضمن تشکر از تلاش های دولت قطر برای برگزاری موفقيت آميز اين مناسبت فرهنگی خاطر نشان کرد که ايران نقش به سزايی در شکوفايی فرهنگ و علوم اسلامی داشته و نخبگان ايرانی در گسترش فرهنگ اسلامی و حتی زبان عربی نقش مهمی ايفا کرده اند.

محمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت:«حمايت بی دريغ ما از مبارزه فلسطينيان يک نشانه برجسته از پيوند ما با اعراب است.»

اجرای برنامه موسيقی توسط ارکستر سمفونيک ايران بخش اصلی برنامه شب افتتاح هفته فرهنگ ايران در دوحه بود. در طول هفته نمايشگاهی نيز از صنايع دستی ايران برپا بود که توسط وزرای فرهنگ دو کشور افتتاح شد.

برنامه های ديگری مثل اجرای تئاتر در سالن تئاتر ملی قطر و نمايش فيلم از جمله بخش های هفته فرهنگ ايران در قطر بودند.
XS
SM
MD
LG