لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۶

«نسرين ستوده از يکشنبه اعتصاب غذا را از سرگرفته است»


رضا خندان، همسر نسرين ستوده، وکيل دادگستری که در زندان به سر می برد تاييد کرد که همسرش از روز يکشنبه اعتصاب غذای خود را در اعتراض به شرايط موجود و روند بررسی پرونده اش از سرگرفته است.

آقای خندان در گفت وگو با راديو فردا گفت که خانم ستوده در اعتصاب غذای خشک به سر می برد. وی افزود که در آخرين ملاقات، همسرش «بسيار ضعيف بود و صورتش هم سياه شده بود و بچه ها هم مدام گريه می کردند.»

نسرين ستوده، وکيل دادگستری پيشتر هم از سوم مهرماه اعتصاب غذا کرده بود ولی بعد از مدتی و حوالی روز چهارم آبان، آن را شکست. به گفته همسر خانم ستوده، پيشتر هم اين وکيل دادگستری تهديد کرده بود که به طور موقت اعتصاب خود را می شکند و اگر شرايط به همان شکل قبل باشد، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

آقای خندان گفت:« خانم ستوده به دليل شرايط نگهداری و اعتراض به روند پرونده مجددا اعتراض کردند. قبلا هم گفته بودند که اعتصاب غذا را می شکنند به شرط اين که به وعده ها عمل شود ولی مشخص شد هيچ چيز عوض نشده است.»

اين در حالی است که گزارش شد روز يکشنبه دادستان تهران هم به زندان رفته و با خانم ستوده ديدار کرده است. آقای خندان می گويد اين اعتصاب چند ساعت پيش از حضور دادستان شروع شده بود و چون ديدار با دادستان تصميم خانم ستوده را تغيير نداد، اين اعتصاب غذای خشک همچنان ادامه دارد.

گزارش ها حاکی است نسرين ستوده، وکيل دادگستری در تهران با سه اتهام اقدام عليه امنيت ملی، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت و همکاری با کانون مدافعان حقوق بشر روبرو شده است.

خانم ستوده، وکيل دادگستری و فعال جنبش زنان است که از ۱۳ شهريورماه سال جاری در زندان اوين بسر می برد.

تا کنون سازمان‌های حقوق بشری بسياری نظير عفو بين‌الملل، ديده‌بان حقوق بشر،‌گزارشگران بدون مرز و همچنين شخصيت‌های سياسی و مدنی نظير واسلاو هاول، رئيس جمهور پيشين جمهوری چک، شيرين عبادی، حقوقدان و زهرا رهنورد، همسر مير حسين موسوی، بازداشت خانم ستوده را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG