لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

آمار تلفات سيل در پاکستان به يک هزار و ۱۰۰ تن رسيد


نوشهر پاکستان
نوشهر پاکستان
آمار تلفات سيل در پاکستان روز يکشنبه در حالی به يک هزار و ۱۰۰ تن رسيد که گزارش ها حاکی است وبا هم در منطقه، شيوع يافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بيش از يک هزار و يکصد تن کشته شده و بيش از يک و نيم ميليون تن در پی باران‌های سيل آسا و رانش زمين در ایالت «خيبر پاختونخوا» در شمال غربی پاکستان، آسيب ديده و آواره شده‌اند. به گفته مقامات رسمی، در بخش کشمیر پاکستان هم ۴۷ تن جان داده‌اند.

ميان افتخار حسين، رييس بخش اطلاع‌رسانی اين استان می گويد: «هنوز اطلاعات بيشتری در مورد خسارت‌ها می‌رسد و امکان دارد آمار تلفات فراتر از اين رود.»

وی افزود که حدود سه هزار و ۷۰۰ خانه از بين رفته و شمار افراد بی‌خانمان و آواره هم رو به افزايش است. صدها تن از آوارگان باران‌های سيل‌آسا به مدرسه‌ای در پيشاور رفته و شماری ديگر راهی مظفرآباد، مرکز بخش تحت سرپرستی پاکستان در کشمير رفته‌اند.

آمريکا ۱۰ ميليون دلار کمک به پاکستان اختصاص داده که شامل هليکوپتر، قايق، پل‌های معلق و واحدهای امدادی است که راهی اين کشور شده‌اند.

چين هم که از سيل‌های فصلی آسيب‌های زيادی ديده، حدود ۱۰ ميليون يوان، حدود يک و نيم ميليون دلار به پاکستان کمک اختصاص داده است.

همزمان بخش‌هایی از افغانستان هم از سیل آسيب دیده و به گفته مقامات افغانستان، دستکم ۶۵ تن کشته شده و بيش از يک هزار خانواده، بی خانمان شده‌اند.

مرکز هواشناسی پاکستان می‌گويد بخش‌های آسيب ديده ظرف مدت ۳۶ ساعت، شاهد بارش ۳۱۲ ميلی متر باران بوده‌اند، که اين مشکلات را موجب شده است. برخی از آسيب ديدگان اين سيل در پيشاور، روز يکشنبه از مقامات انتقاد کرده و شعارهايی عليه آن سردادند. معترضان می‌گويند مقامات استانی در کمک رسانی به مصدومان و آوارگان، کوتاهی کرده اند.

مقامات محلی می‌گويند حدود يک هزار و ۵۰۰ توريست و جهانگرد در منطقه سوات که سال گذشته شاهد عمليات نظامی عليه طالبان بود، گرفتار شده‌اند و نيروهای امدادی تلاش می‌کنند آنها را از منطقه خارج کنند. همچنين شيوع وبا در مناطق سيل زده، گزارش شده است.

سيل پاکستان در حالی روی داده که هفته گذشته و در جريان سقوط يک هواپيما در اين کشور، ۱۵۲ تن کشته شدند.
XS
SM
MD
LG