لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۰

کره جنوبی جنگ بر سر کشتی غرق شده را به تويتر کشاند


بقایای ناو جنگی چئونان کره جنوبی.
بقایای ناو جنگی چئونان کره جنوبی.
وزارت دفاع کره جنوبی تصميم گرفته عکس هايی از لاشه کشتی جنگی غرق شده اين کشور را در اختيار گروهی از کاربران شبکه تويتر قرار دهد تا بدين وسيله شک و ترديد بخشی از جوانان منتقد در مورد تحقيقات اين کشورو نقش کره شمالی در اين حادثه را برطرف کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، حدود ۲۰ تن از مشترکان شبکه تويتر پس از ارسال تقاضای خود به صفحه وزارت دفاع کره جنوبی در اين شبکه، روز جمعه اين امکان را خواهند يافت که از لاشه اين کشتی ديدار کرده و عکس بگيرند.

رسانه دولتی کره جنوبی می گويد گروهی از گزارشگران خبرگزاری های دانشجويی و وب لاگ نويسان امور دفاعی نيز برای شرکت در اين بازبينی دعوت شده اند تا با کمک شواهد و گزارشات آنها شک و ترديد بخشی از جوانان منتقد دولت در مورد چگونگی غرق شدن کشتی و نقش کره شمالی در اين حادثه برطرف شود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان گزارشی که توسط يک هيات کارشناسی بين المللی زير نظر دولت تنظيم شده کره شمالی را متهم کرده که با شليک يک موشک زيردريايی ، اين کشتی جنگی کره جنوبی به نام «چئونان» را غرق کرده و باعث مرگ ۴۶ سرنشين آن را شده است.

دولت کره شمالی هرگونه دخالتی را در اين حادثه تکذيب کرده و با انتقاد از صحت اين گزارش مدعی شده که کارشناسانی که با نظر دولت کره جنوبی موافق نبوده اند از اين هيات تحقيقاتی کنار گذاشته شده اند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی می گويد اخير سئوالاتی در مورد صحت گزارش دولت در صفحات اينترنت منعکس شده است . پليس کره جنوبی در حال تحقيق پيرامون نحوه انتشار اين مطالب است و اعلام کرده با افرادی که مسوول انتشار گزارشات بی اساس هستند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
شبکه خبری سی ان ان می نويسد غرق شدن اين کشتی تنش در کل منطقه را افزايش داده است.

پس از اعلام نتايج تحقيقات پيرامون اين حادثه رييس جمهور کره جنوبی گفت اين کشور مناسبات تجاری با کره شمالی به حالت تعليق درخواهد آورد، حريم دريايی خود را بر روی کشتی های آن کشور مسدود کرده و در برابر همسايه شمالی خود موضع نظامی تعرضی خواهد گرفت.

دولت کره شمالی نيز پنجشنبه گذشته در واکنش به مانور زيردريايی های کره جنوبی اعلام کرد « تعرض را با تعرض و هرگونه حمله ای را با يک جنگ تمام عيار پاسخ خواهد داد.»

رييس جمهور کره جنوبی اعلام کرده که اين کشور قصد دارد اين حادثه را در دستور کار شورای امنيت سازمان ملل متحد قرار دهد.
XS
SM
MD
LG