لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۹

سرمربی تيم ملی فوتسال ايران: جانم را برداشتم و فرار کردم


حسين شمس، سرمربی تيم ملی فوتسال پس از دهمين قهرمانی تيمش در آسيا و رسيدن به پله چهارم رده بندی جهان به جای روسيه در يک گفت و گو با شبکه خبر سيمای جمهوری اسلامی با تاييد خبر کناره گيری اش گفت:«حاضر به ادامه همکاری با فدراسيون فوتبال نيستم و ديگر به تيم ملی فوتسال ايران بازنمی گردم. جانم را برداشتم و فرار کردم.»

سرمربی مستعفی تيم ملی فوتسال يک روز پس از اين که رييس فدراسيون فوتبال اعلام کرد که استعفای شمس هنوز به دستش نرسيده، در مورد پاداش رکورد قهرمانی در آسيا چندبار گفت:«شرم دارم بگويم».

او يادآور شد:«اگر آقای کفاشيان برای تيم ملی فوتسال ايران ارزش قائل بود، دست کم برای استقبال از اين تيم به فرودگاه می آمد و فقط به يک تبريک بسنده نمی کرد.»

شکايت از فدراسيون فوتبال، سيمای جمهوری اسلامی و رسانه ها

حسين شمس با شکايت از بی توجهی فدراسيون فوتبال، سيمای جمهوری اسلامی و رسانه ها به محض ورود به تهران با تيم موفق فوتسال، از سرمربيگری تيم ملی اعلام کناره گيری کرد.

حسين شمس به خبرگزاری فارس گفت:«از ناملايمتی‌ها خسته شده ام و با اين شرايط ديگر نمی ‌مانم.»

بر پايه اين گزارش او به دليل پخش نشدن تلويزيونی مسابقه های تيم ملی در رقابتهای قهرمانی آسيا از سيمای جمهوری اسلامی گلايه کرد و فدراسيون فوتبال را نيز متهم کرد که نسبت به فوتسال ايران که قهرمان آسيا و يکی از مدعيان عنوان جهانی است، بی ‌تفاوتی نشان می دهد.

او گفت:«ظاهرا همه ما را دوست دارند غير از آدم ‌هايی که مدعی فوتبال و فوتسال هستند. آنها دل ما را شکستند.»

شمس با صراحت راجع به رييس فدراسيون فوتبال گفت:«ديگر نمی ‌توانم تحمل کنم که کفاشيان بگويد کار مهمی نکرديد و قهرمانی وظيفه ‌تان بوده، نمی ‌توانم ببينم با بچه‌های ما اين‌ طوری برخورد می شود و زحماتشان ناديده گرفته می ‌شود.»

آقای شمس در گفت و گو با خبرگزاری فارس افزود:«خيلی خسته شده‌ام. ديگر با اين شرايط کار نمی ‌کنم. شايد مشکل منم. به آن دسته از اهالی مطبوعات هم که برای برکناری من تلاش می ‌کنند می ‌گويم ديگر تلاش نکنند چون خودم کنار می ‌روم.»

حسين شمس به هنگام اعلام خداحافظی محمد هاشم زاده پس از ۹ سال بازی در تيم ملی، صدای گريه اش آشکارا در گفت و گوی تلفنی با شبکه خبر به گوش می رسيد. به گفته او هاشم زاده مراسمی غريبانه در تالار ورزشی تاشکند داشت.

شمس پيش از اين در يک گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر در مورد اين که می گويند هاشم‌زاده را مجبور به خداحافظی کردند، پاسخ داد:«متاسفانه برخی‌ها شايعه درست کردند که چون هاشم زاده جای فلان آقا کاپيتان تيم ملی فوتسال شده است، ناچار به خداحافظی ‌اش کرده‌اند. اين موضوع اصلا درست نيست و محمد به خواست خود رفت.»

صدا و سيما بدترين خيانت را کرد

حسين شمس در گفت و گو با مهر همچنين گفت:«متاسفانه صدا و سيما با پخش نکردن ديدارهای تيم ملی فوتسال در تاشکند به ويژه ديدار ايران - ژاپن بدترين خيانت را به رشته فوتسال کرد. صدا و سيما که مردم را از تماشای بهترين مسابقه تيم ملی فوتسال در چند سال گذشته محروم کرد. آيا امروز اين شهامت را دارد که از مردم عذرخواهی کند؟ آنها با پخش نکردن ديدارهای تيم ملی فوتسال فاجعه به بار آوردند.»

رييس کميته فوتسال: موافق رفتن حسين شمس نيستم

عباس ترابيان، رييس کميته فوتسال به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفت:«نمی ‌دانم شمس در چه شرايط روحی و روانی از خداحافظی با تيم ملی صحبت کرده است، اما من به عنوان مسوول مستقيم، موافق رفتن يا استعفای او نيستم.»
XS
SM
MD
LG