لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

وقتی يک وزير از اينترنت ايران شکايت می کند


سرعت اينترنت در ايران از زمان دسترسی مردم به اين فناوری، همواره مورد بحث بوده است. برخی کارشناسان می گويند سرعت اينترنت در ايران با آماری که دولت ارائه می دهد، همخوانی ندارد. حتی گفته می شود اينترنت پرسرعت در ايران، خيلی فاصله ای با اينترنت متصل به خط تلفن، يا همان «دايال آپ» ندارد.

موضوع قيمت اينترنت در ايران هم، در اين ميان مطرح است. رضا تقی پور، وزير ارتباطات ايران چندی پيش در يک برنامه تلويزيونی گفت که اتصال اينترنت دايال آپ برای مردم ايران کافی است ضمن اين که گفته که هزينه اينترنت در ايران، از خيلی از کشورهای جهان کمتر است.

آقای تقی پور گفت: هزينه ها ما در خارج و در هتل، روزی ۲۰ پوند بوده است. کاربری که هر هفته می خواهد ۵۰ تا ای ميل بفرستد، قطعا برای او همين اتصال دايال آپ کافی است.

در بخشی از اين برنامه تلويزيونی حتی در گزارشی گفته شد که يک وزير کابينه هم نتوانسته به وبسايت طرح موسوم به هدفمند کردن يارانه ها، دسترسی داشته باشد.



کارشناسان می گويند موارد مرتبط با اينترنت پس از اعتراض ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران، شدت يافته و هم محدوديت ها بالاتر رفته، هم فيلترينگ بيشتر شده و هم جرايم موسوم به اينترنتی، دستمايه دستگيری افراد شده است.

XS
SM
MD
LG