لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۴

محمد دادکان: به سعيدلو می ‌گويم بازيچه دست کفاشيان نشو


علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال
علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال
«اين‌ها به فکر خدمت نيستند و تنها برای آرزوهای شخصی اين کار را انجام دادند. به خدا برای معاون رييس جمهور زشت است که نامزد معاونت کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. او از ورزش چه می ‌داند؟ سعيدلو دارد گول کفاشيان را می ‌خورد. نمايندگان مجلس کجا هستند و چرا سکوت کرده اند؟»

اين ها گوشه ای از اظهارات شديداللحن محمد دادکان رييس پيشين فدراسيون فوتبال ايران درباره علی سعيدلو و علی کفاشيان است.

کنفدراسيون فوتبال آسيا نام علی سعيدلو به را به عنوان يکی از متقاضيان سمت نايب رييسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخابات آتی منتشر کرده است. رييس سازمان تربيت بدنی ايران با کانديداهايی از هندوستان، نپال، پاکستان، سريلانکا و قرقيزستان رقابت خواهد کرد.

در بخش هيات اجرايی هم نام علی کفاشيان مشاهده می ‌شود. اين کرسی پيش از اين در اختيار محسن صفايی فراهانی بود اما او چند روز قبل، استعفای خود از اين سمت را در زندان اوين اعلام کرد.

محمد دادکان به خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا گفته است: «مگر کفاشيان شايستگی رياست در فدراسيون فوتبال ايران را دارد که حالا خود را مدعی حضور در کميته اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا می ‌داند؟ اين حرف‌ها تنها برای عوام فريبی مردم است.»

ریيس سابق فدراسيون فوتبال ايران همچنين مدعی شد کفاشيان ریيس منتخب دولتی ‌هاست، و نه مردم. زيرا مسئولان دولتی، مديری بهتر از او پيدا نمی ‌کنند.

دادکان در انتقاد از کانديداتوری علی سعيدلو هم گفت: «متوجه نمی شوم چگونه رييس سازمان تربيت بدنی برای حضور در AFC خودش را کانديدا کرده! شما اين را فقط در ايران می ‌بينيد. وزرای ورزش ساير کشورها برای چنين سمت هايی کانديدا نمی شوند.»

دادکان در ادامه گفت: «واقعاً برای سعيدلو متاسفم. او مانند علی آبادی که می خواست به جايگاهی در فوتبال برسد، دست به چنين کاری زده است.»

ریيس فدراسيون فوتبال که در دوران مديريتش تيم ملی فوتبال ايران به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان صعود کرد، تاکيد کرد: «مگر کفاشيان نمی ‌گويد که اگر مردم او را نخواهند می ‌رود؟ و مگر نمی ‌گوييم ميزان رای ملت است، او بيايد در يک نظرسنجی از مردم بپرسد که آيا مردم با حضور او در فوتبال موافقند يا نه.»

دادکان انتقاداتش پيرامون اين موضوع را با يک توصيه به علی سعيدلو به پايان رساند و گفت: «سعيدلو کجای اين فوتبال و ورزش است که خودش را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده؟ من به سعيدلو می ‌گويم بازيچه دست کفاشيان نشو، چرا که تو در انتخابات موفق نمی ‌شوی. ضمن اين که سعيدلو و کفاشيان هر جا که بروند بايد با خودشان يک مترجم ببرند. چون زبان نمی ‌دانند.»

ادامه حذف کرسی های بين المللی

روند پر شتاب حذف جايگاه های بين المللی ورزش ايران همچنان ادامه دارد. با استعفای صفايی فراهانی، اگر سعيدلو و کفاشيان در کنفدراسيون آسيا رای نياورند، ايران نماينده ای در مهم ترين ارگان فوتبال آسيا نخواهد داشت.

پس از رای نياوردن دکتر محمد توکل و حذف تنها کرسی ايران در فدراسيون جهانی کشتی، ايران در ورزش ملی نيز نقشی در تصميم سازی های کلان فيلا ندارد.

پيش از اين، علی مرادی دبير کل فدراسيون وزنه برداری آسيا نيز، خبر انتقال مقر اين کنفدراسيون از ايران به کشوری ديگر را اعلام کرده بود. روز سه شنبه نيز، انتخابات فدراسيون جهانی بوکس در قزاقستان برگزار شد و ايران کرسی های پيشين خود را از دست داد.

اجلاس فدراسيون جهانی در حالی برگزار شد که احمد ناطق نوری نايب رييس کنفدراسيون آسيا و عضو کميته جوانان فدراسيون جهانی، به آلماتی نرفت.
به اين ترتيب ناطق نوری از انتخابات کنار گذاشته شد و ايران اين پست را پس از چهار سال از دست داد.
XS
SM
MD
LG