لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

«حکم قصاص شهلا جاهد اجرا می شود»


روزنامه وطن امروز، چاپ تهران گزارش داد رييس قوه قضاييه اجازه داده حکم قطعی قصاص نفس شهلا جاهد، که در قتل لاله سحرخيزان، همسر ناصر محمد خانی، فوتباليست سابق ايرانی گناهکار شناخته شده است، اجرا شود.

پرونده شهلا جاهد پس از ۹ سال و با اظهار نظر بيش از ۳۱ قاضی به مرحله پايانی خود رسيده است اما عبدالصمد خرمشاهی، وکيل مدافع شهلا جاهد به راديو فردا گفت که حکم اعدام موکلش هنوز به او ابلاغ نشده است.

ساعت دو بعدازظهر روز ۱۷ مهرماه سال ۸۱، لاله سحرخيزان، همسر ۳۲ ساله ناصر محمدخانی، مربی وقت تيم پرسپوليس در غياب دو فرزند و همسرش به قتل رسيد. همان روزهای اول شهلا جاهد، همسر صيغه‌ای ناصر محمدخانی که مظنون به قتل بود، بازداشت شد. يازده ماه از بازداشت شهلا جاهد گذشت و در اين مدت ناصر محمدخانی دو بار بازداشت شد اما شهلا جاهد اعتراف نکرد.

شهلا جاهد سرانجام به قتل لاله سحرخيزان اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه در حضور خبرنگاران و قاضی پرونده، روانه زندان شد.

اما پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، متهم که پيش از اين با صراحت به قتل اعتراف کرده بود، تمامی گفته های خود را انکار کرد و گفت که هيچ دخالتی در قتل نداشته است و تنها بخاطر ناصر محمدخانی و علاقه ای که به او داشته، به قتل اعتراف کرده است.

ناصر محمدخانی و خانواده لاله سحرخيزان به نيابت از دو فرزند خردسال مقتول، برای شهلا جاهد درخواست قصاص کردند. پرونده با اعتراض شهلا و وکيلش عبدالصمد خرمشاهی، به ديوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تاييد شد.

پس از اعتراض های مجدد، پرونده در دفتر نظارت قوه قضاييه مورد بررسی مجدد قرار گرفت و قرار شد به اين پرونده در شعبه هم عرض رسيدگی شود.

در شهريور ماه امسال، پس از ۹ سال، شهلا جاهد در نامه ای به رييس قوه قضاييه خواستار تعيين تکليف خود شد و در اين نامه اعلام کرد که ۹ سال زندان او را خسته کرده است زيرا علاوه بر حکم قصاص، به سه سال زندان هم محکوم شده که اکنون ۶ سال بيشتر از مدت محکوميت در زندان مانده است.

آيت الله صادق لاريجانی، رييس قوه قضاييه پس از مطالعه و بررسی نهايی پرونده شهلا جاهد، اجازه اجرای حکم اعدام را صادر کرد و پرونده خانم جاهد از دفتر نظارت و پيگيری قوه قضاييه به اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران ارسال شده تا پس از تشريفات قانونی، در صورت اصرار اوليای دم برای مجازات مرگ، او به دار آويخته شود.
XS
SM
MD
LG