لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

صدای شما؛ نامه ۶۰ اقتصاددان به احمدی نژاد


در برنامه اين هفته «صدای شما، صدای فردا» نخست صدای شنوندگان راديو فردا را می‌شنويم که روی پيام گير راديو فردا اظهار نظر کرده‌اند.

تازه ترين پيامک‌ها و ايميل‌های شنوندگان راديو فردا را مرور می‌کنيم و سپس انتقادها و پيشنهادهای شنوندگان راديو فردا در اين برنامه مطرح می‌شود.

در بحث آزاد برنامه اين هفته، سه شنونده راديو فردا شرکت کرده‌اند. دو شنونده از ايران و يک شنونده از کشور نروژ.

موضوع بحث آزاد اين هفته، نامه ۶۰ اقتصاددان به محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران است. اين اقتصاددانان در نامه خود نوشته‌اند که «سياست تجاری نادرست و تعامل ناپايدار و تنش زای دولت نهم با جهان خارج، علاوه بر محروميت از رهاوردهای بالقوه تجارت و سرمايه گذاری خارجی» هزينه‌های سنگينی را به اقتصاد کشور تحميل کرده ‌است.

خانم سهيلا از نروژ عقيده دارد: «تا در ايران دمکراسی وجود نداشته باشد و سيستم چند حزبی و رسانه‌های آزاد در صحنه سياسی حضور نداشته باشند، صحبت از اقتصاد آزاد و اصولا سياست‌های اقتصادی معنایی ندارد.»

هوشنگ، شنونده راديو فردا در بوشهر مي ‌گويد: «انتقاد اقتصاددانان از سياست‌های اقتصادی دولت نهم ، بدون شک و شبهه درست است، اما گوش شنوایی در دولت وجود ندارد، چون کسانی که در اقتصاد ايران فعال هستند، هرگز به دولت اجازه نخواهند داد سياستی را اعمال کند. منافع اين افراد و نهادهای پر نفوذ بالاتر از منافع ايران، دولت ايران و مردم ايران است.»


و محمد از سيرجان در بحث آزاد مي ‌گويد: «تا زمانی که دلارهای نفتی در اختيار دولت قرار دارد و بدون حساب و کتاب می ‌تواند دلارها را خرج کند و حساب ذخيره ارزی هم خالی شده، و کسی هم نيست که از دولت توضيح بخواهد و حتی مجلس شواری اسلامی هم اجازه ندارد حساب و کتاب نهادهای زير نظر مقام معظم رهبری را کنترل کند، در چنين اوضاع و احوالی هر انتقادی از سياست های دولت درست است. راه حل را همه مي ‌دانند، مردم ساده هم می ‌دانند چه رسد به اقتصاددانان تحصيل کرده که هر چه هشدار بدهند و نامه بنويسند و فرياد بزنند، گوش شنوایی پيدا نخواهند کرد.»

سئوال تازه برنامه شما چه فکر می‌کنيد؟ حضور گسترده نيروهای بسيج در شهرهای ايران است. به نظر شما آيا اين اقدام به بالا بردن امنيت اجتماعی ياری می رساند؟

برای شرکت در بحث آزاد برنامه صدای شما، صدای فردا؛ از طريق پيامک، ايميل و يا پيام تلفنی، با ما تماس بگيريد.

برای پاسخ به سئوال برنامه شما چه فکر مي‌کنيد؟


با شماره تلفن : ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲ تماس بگيريد.


شماره تلفن پيامگير راديو فردا : ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۳


شماره تلفن پيامک گير راديو فردا : ۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵۰


و آدرس ايميل راديو فردا : info@radiofarda.com


XS
SM
MD
LG