لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

سه مامور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب ایران کشته شدند


گزارش ها حاکی است که سه تن از ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفته جاری در درگيری ها در شمال غرب ایران کشته شده اند.

خبرگزاری مهر خبر داده اين سه مامور سه شنبه (ديروز) در شهر خوی و در درگيری با گروهی که از آنها به عنوان « عناصرضدانقلاب» ياد شده، کشته شدند. جمهوری اسلامی می گويد يک گروه شبه نظامی کرد، مسوول اين حمله بوده است.

جزییات بیشتری از این درگیری منتشر نشده است، اما بيانيه سپاه پاسداران در استان مرکزی با اعلام اسامی اين سه تن با نام های حسن قريشی، مهدی جودکی و حميد آسنجرانی خبر داده مراسم خاکسپاری اين سه تن روز پنجشنبه انجام می شود.

شهر خوی حدود چهارماه پيش شاهد ترور دادستان اين شهر، ولی‌الله حاج‌قلی‌زاده بود و مقامات دادستانی اين شهر، گروه پژاک را مسوول اين ترور معرفی کرده بودند.

آن زمان و پس از نزديک به ده روز از ترور دادستان شهر خوی، استاندار آذربايجان غربی از دستگيری «عامل ترور» او در جريان درگيری نيروهای مرزی جمهوری اسلامی با گروه پژاک خبر داد.

آن زمان هم گروه پژاک به اين خبر واکنش نشان نداد و مسووليت ترور را به عهده نگرفت اما مقامات دادستانی شهر خوی گفته بودند درگيری ها، کار گروه های به گفته آنها «معاند وضد انقلاب» است.

جمهوری اسلامی گروه کرد پژاک را که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشين ايران است و اعضای آن در استان‌های شمال شرقی عراق پناه می‌گيرند گروهی تروريستی می‌داند.

ايالات متحده نيز در فوريه سال گذشته، يک سال پيش، نام گروه پژاک را که از شاخه‌های حزب کارگران کردستان، پ ک ک، است به فهرست گروه‌های تروريستی اضافه کرد.
XS
SM
MD
LG