لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۷

۱۵ عضو بازداشت شده دفتر تحکیم وحدت آزاد شدند


گزارش‌ها حاکی از آزادی ۱۵ نفر از فعالان دانشجویی بازداشت شده در تهران است. روز جمعه، ۱۷ تن از اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و همچنین اعضای انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های مختلف در پارک جمشیدیه تهران بازداشت شده بودند.

بازداشت این فعالان دانشجویی توسط کسانی که لباس نیروی انتظامی بر تن داشتند، صورت گرفته بود.

از جمله فعالان دانشجویی آزاد شده، مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی، از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، و نسیم سرابندی، دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت، هستند.

مونا غفاری، حسین معصومی، حامد عزیزی، مجید عباسی، زهرا نیک سرشت، سیاوش حاتم، حمزه موذن، امیر حسین معظمی، مجید عباسی و محمد رضایی از دیگر فعالان دانشجویی آزاد شده هستند.

با این حال، تا بعداز ظهر شنبه به وقت تهران، دو نفر دیگر به نام‌های عزت تربتی و احمد احمدیان هنوز در بازداشت بوده‌اند.

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، با تأیید گزارش آزادی ۱۵ فعال دانشجویی و استقبال از این اقدام مسئولان، به این پرسش «رادیو فردا» که آیا اتهامی متوجه آنان شده بود، پاسخ منفی داد و گفت که از آنها صرفاً پرسیده شده که چرا دور هم جمع شده‌اند و بعد هم اخطار داده بودند که حق تکرار چنین اقدامی را ندارند.

وی افزود: «دوستان بازداشت شده هم گفته‌اند که جلسه آنان غیررسمی بوده است و تمامی مسایل مطرح شده، درون تشکیلاتی بوده است که حساسیت خاصی را ایجاد کند.»

خانم هدایت همچنین این احتمال را مطرح کرد که این بازداشت‌ها در ارتباط با اعتراض‌های گسترده دانشجویی در چند دانشگاه به وضعیت جاری در ایران در آغاز سال تحصیلی صورت گرفته باشد.

در این اعتراضات، صدها دانشجوی معترض با شعارهایی مانند «دولت کودتا، استعفا استعفا» و «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، دست به تظاهرات زدند.

اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌ها در پی تظاهرات معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های اخیر صورت گرفته است.

این در حالی است که پیش از آغاز سال تحصیلی و این اعتراضات دانشجویی، مقام‌های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به آنچه « تلاش عده‌ای برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در دانشگاه‌ها» می‌نامند، ابراز نگرانی کرده بودند.
XS
SM
MD
LG