لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

یک طلا و یک برنز برای کاروان ۱۳۰ نفری قایقرانی ایران


در ادامه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو، محسن شادی در رشته روئینگ انفرادی مردان، موفق به کسب مدال طلا و ایستادن روی سکوی نخست شد.

محسن شادی مسافت دو هزار متر را با زمان شش دقيقه و ۵۵ ثانيه و ۶۲ صدم ثانيه طی كرد تا عنوان قهرمانی را نصیب خود کند.

اين ششمين مدال طلای كاروان ورزش ايران در آغاز هفتمين روز بازی‌ها بود.

پس از شادی، پاروزن ژاپنی با پنج ثانیه تأخیر نسبت به ورزشکار ایرانی در رده دوم ایستاد. در مكان دوم ايستاد. قايقران ازبكستانی نیز با ۱۱ ثانیه اختلاف نسبت به محسن شادی، سکوی سوم را نصیب خود کرد.

محسن شادی ورزشكار طلایی ايران به خبرنگاران گفت: «از حالا تمام روی موفقيت در المپيک لندن تمرکز می‌کنم. خوشحالم كه توانستم هموطنانم به خصوص همشهريانم را در آذربايجان غربی خوشحال كنم.»

شادی در ادامه گفت: «۱۰۰ روز پيش در مسابقات جهانی شركت كردم و بعد از چند روز استراحت دوباره كارم را آغاز كردم تا بتوانم در گوانگژو به مدال طلا برسم.»

تيم چهار نفره روئينگ دختران ايران نیز توانست دوازدهمين مدال برنز ايران را در بازی‌های آسيایی نصیب خود کند.

این تیم متشكل از حميرا برزگر، سولماز عباسی، مريم سعيدی و نسيم بن يعقوب در مسابقات سبک وزن اين رقابت‌ها با ثبت شش دقيقه و ۵۲ ثانيه و ۴۵ صدم ثانيه در مكان سوم قرار گرفت. در اين ماده تيم‌های چين و ويتنام مدال‌های طلا و نقره را به خود اختصاص دادند.

تيم چهار نفره روئينگ دختران ايران


آیا قایقرانی موفق بود؟

احمد دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی درباره دو مدال این رشته ورزشی به خبرگزاری ایسنا گفته است: «خدا را شكر می‌‌كنم كه توانستيم به اين مهم دست يابيم و از اينكه مطابق پيش‌بينی‌‌های قبل از اعزام پيش رفته‌ايم.»

آقای دنیامالی در شرایطی این اظهارات را مطرح کرد که دو سال قبل در گفت‌وگوی ویژه‌ای با خبرگزاری مهر، تأکید کرده بود: «ما در مجموع و در بدترین حالت، پیش‌بینی کسب حداقل چهار مدال را از بازی‌های آسیایی گوانگژو کرده‌ایم.»

همچنین طی چهار روز گذشته، اکثر قایقران‌های ایران در گروه‌های مقدماتی خود در رده آخر قرار گرفتند. این رشته ورزشی با ۱۳۰ ورزشکار و همراه در رشته‌های روئینگ، بادبانی، قایق اژدها، اسلالوم، کانو و کایاک، پرتعدادترین تیم در جمع رشته‌های اعزامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به گوانگژو است.

همچنین، هنگام انتخاب رشته‌ها، برخی ورزش‌ها با این توجیه که شانس کسب مدال ندارند، از سوی کمیته ملی المپیک ایران از فهرست رشته‌های اعزامی به گوانگژو حذف شدند.

از طرفی پیش از اعزام کاروان ورزش ایران، کارشناسان قایقرانی تأکید کرده بودند که ایران غیر از رشته روئینگ، در سایر بخش‌ها شانس کسب مدال ندارد و مدال محسن شادی که به خاطر سوابق درخشان او از مدت‌ها قبل پیش‌بینی بود نمی‌تواند اعزام این تعداد ورزشکار را توجیه کند.
XS
SM
MD
LG