لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

افزایش شمار کشته‌شدگان در مرگبارترین آتش‌سوزی تاریخ استرالیا


گسترش آتش برخی شهرک‌های حومه ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا را به ویرانی کشیده است.
گسترش آتش برخی شهرک‌های حومه ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا را به ویرانی کشیده است.
افزایش شمار کشته‌شدگان آتش‌سوزی‌های اخیر در استرالیا به بیش از ۱۳۰ نفر، این حادثه را به بدترین فاجعه در نوع خود در تاریخ این کشور بدل کرده است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است، هزاران آتش‌نشان همچنان در تلاش برای مهار آتش در مناطق بحران‌زده جنوب شرقی استرالیا، ایالت‌های ویکتوریا و نیو ساوت ویلز، هستند.

بیشتر بخوانید:
گسترش آتش برخی شهرک‌های حومه ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، را به ویرانی کشیده و باعث فرار خانواده‌ها از این مناطق شده است.

برخی از روستاها در ایالت ویکتوریا به کلی نابود شده‌اند و بیش از ۷۵۰ خانه نیز تاکنون در جریان این آتش‌سوزی گسترده ویران شده‌اند.

سرویس‌های اضطراری به مناطقی که بیشتر خسارت دیده‌اند، اعزام شده‌اند و مقامات استرالیایی بیم دارند که شمار تلفات همچنان افزایش یابد.

آتش‌سوزی گسترده در ایالت‌های جنوبی استرالیا از روز جمعه آغاز شده است، اما عوامل طبیعی از جمله افزایش دما و وزش بادهای شدید بر دامنه این آتش‌سوزی افزوده است.

پلیس استرالیا برخی از آتش‌سوزی‌ها در ایالت ویکتوریا را عمدی می‌داند و تحقیقاتی را برای یافتن مظنونین به ارتکاب این آتش‌سوزی‌ها آغاز کرده است. ارتکاب عمد به این آتش‌سوزی‌ها از سوی نخست‌وزیر استرالیا، کوین راد، «کشتار جمعی» توصیف شده است.

فرماندار نیو ساوت ویلز روز گذشته گفته بود که ممکن است تا ۲۵ سال زندان در انتظار کسانی باشد که در این آتش‌سوزی‌ها به صورت عمدی دست داشته‌اند.

بیشترین خسارات آتش‌سوزی در ایالت ویکتوریا گزارش شده است. با این حال مناطقی در دو ایالت «نیو ساوت ویلز» و «ساوت استرالیا» هم طعمه حریق شده‌اند گرچه مناطق آتش‌زده در این دو ایالت از مناطق مسکونی فاصله زیادی دارند.

با وجود شیوع پدیده آتش‌سوزی‌های جنگلی در استرالیا، این آتش‌سوزی گسترده از سال ۱۹۸۳ تا کنون بی‌سابقه بوده است. در سال ۱۹۸۳ در آتش‌سوزی گسترده‌ای که به «چهارشنبه خاکستر» موسوم شد، ۷۵ نفر جان باخته بودند و نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ خانه ویران شده بود.
XS
SM
MD
LG