لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

نقص فنی هواپیما چهار شطرنج‌باز ملی را به کمیته انضباطی کشاند


در پی نقص فنی هواپیمای «تهران- پکن» و فرود اضطراری در اصفهان، خودداری چهار شطرنج‌باز دختر نوجوان تیم ملی ایران از ادامه پرواز، آنان را به کمیته انضباطی کشاند.

این شطرنج‌بازان، که رعنا و غزال حكيمی‌فرد، مينو عسگری‌زاده و سارا سادات خادم‌الشريعه بودند، قرار بود در رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا یابند. مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسيا هم اكنون در پكن (چین) در حال برگزاری است و به گزارش خبرگزاری ایسنا ۴۳ شطرنج باز هشت تا ۱۸ سال ايرانی در اين مسابقات حضور دارند.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه گزارش داد که دختران شطرنج‌باز به عنوان ورزشکاران خاطی به کمیته انضباطی فدراسیون شطرنج احضار شدند.

كشوريان، مدير روابط عمومی فدراسيون شطرنج با تأييد خبر عدم حضور شطرنج‌بازان یادشده گفت: «با توجه به اينكه هواپيمای اين افراد بعد از پرواز به دليل نقص فنی دوباره به فرودگاه امام (ره) برگشت، خانواده‌های آنها مانع از حضور اين شطرنج بازان در پرواز شدند».

ایسنا در خبر خودداری چهار دختر تیم ملی شطرنج از ادامه پرواز در روز پنجشنبه گزارش داده بود که تيم ملی رده‌های سنی شطرنج دختران و پسران برای شركت در رقابت‌های قهرمانی آسيا چهارشنبه از فرود گاه امام خمينی راهی پكن شد، اما هواپيمای آنها به دليل نقص فنی ساعتی بعد در فرودگاه اصفهان به زمين نشست.

اکنون رئیس روابط عمومی فدراسیون شطرنج می‌گوید: «بعد از بازگشت ساير افراد و سرپرست تيم، كميته انضباطی تشكيل می‌شود و اين چهار ملی‌پوش به كميته انضباطی فراخوانده می‌‌شوند تا بعد از شنيدن گزارش سرپرست و اتفاق‌های روز پرواز، در مورد آنها تصميم‌گيری شود».

در گزارش پنجشنبه ایسنا آمده بود: «پس از اين فرود اضطراری چهار ملی پوش ايران، كه از اين اتفاق به شدت وحشت كرده بودند، تيم ملی را در پرواز مجدد به پكن همراهی نكردند».

مدير روابط عمومی فدراسيون در روز پس از وقوع این جریان به ایسنا گفته بود: «به دنبال اين هستيم كه اين ملی‌پوشان را با پروازی ديگر به پكن اعزام كنيم».

۹ ساعت تأخیر و فرود اضطراری

خبرگزاری مهر هم در گزارش این خبر با عنوان «امتناع از سفر به خاطر ترس از سقوط» یادآور شده بود: «هواپیمای حامل شطرنج‌بازان ایرانی با نقص فنی و لغو چندباره پرواز، در نهایت با بیش از ۹ ساعت تأخیر به پرواز درآمد و همین مسئله موجب خودداری برخی خانواده‌ها از سفر فرزاندان‌شان شد».

به نوشته این خبرگزاری در فاصله تأخیر هواپیما محمدجعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج خود را به محل فرودگاه رساند تا شخصاً پیگیر موضوع و حل مشکلات برای انجام شدن سفر شود. اما با وجود حضور کامبوزیا و پیگیری‎های شخصی وی برای رفع کامل مشکلات جهت انجام بدون خطر سفر، برخی از شطرنج‌بازان از حضور در کاروان و سفر به چین بازماندند».

سال گذشته در همین ماه بود که هواپیمای پرواز تهران به ایروان (ارمنستان) در حوالی قزوین دچار سانحه شد و اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران جملگی جان باختند.
XS
SM
MD
LG