لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۳

قرارداد خرید دوو الکترونیک توسط شرکت ایرانی انتخاب نهایی شد


گروه صنعتی انتخاب که ماه گذشته برنده مزایده خرید شرکت کره‌ای دوو الکترونیک، تولیدکننده ماشین‌های لباسشویی و یخچال، شده بود، قرارداد خرید این شرکت کره‌ای به ارزش ۵۱۸ میلیون دلار را رسماً به امضا رساند.

خرید شرکت کره‌ای دوو الکترونیک توسط این گروه صنعتی ایرانی که شرکتی غیردولتی است تنها دو ماه پس از آن نهایی شده است که دولت سئول تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به واسطه برنامه بحث‌برانگیز اتمی‌اش اتخاذ کرد.

شرکت خصوصی انتخاب که تولیدکننده تلویزیون‌ها و ماشین‌های لباس‌شویی «اسنوا» و «حایر» است، مزایده خرید شرکت دوو الکترونیک را در رقابت یکساله با شرکت سوئدی الکترولوکس، تصاحب کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلماتی که مایل به افشای نام خود نبوده نوشته است که قرارداد ۵۱۸ میلیون دلاری خرید شرکت کره‌ای توسط گروه صنعتی انتخاب چند روز پیش امضا شده و انتقال مالکیت دوو الکترونیک به گروه صنعتی ایرانی تکمیل شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از کره جنوبی، طلبکاران شرکت دوو الکترونیک نیز روز دوشنبه هفته گذشته قراردادی را برای فروش سهام این شرکت به مبلغ ۵۱۱ میلیون دلار به امضا رساندند. طلبکاران این شرکت که مهم‌ترین آنها شرکت دولتی مدیریت سرمایه کره است در مجموع ۹۷.۵ درصد از سهام دوو الکترونیک را در اختیار داشتند.

شرکت دوو الکترونیک که از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی دوو بود از سال ۱۹۹۹ میلادی که گروه صنعتی دوو فروپاشید به دنبال برنامه بازپرداخت بدهی‌های خود بود.

گروه صنعتی دوو از سال‌های دهه ۶۰ میلادی پایه‌گذاری و پیش از فراز و فرودهای اقتصادی دهه ۹۰ میلادی یکی از گروه‌های صنعتی جهان بود که به تولید خودرو و لوازم خانگی می‌پرداخت اما این دو بخش اکنون به دو شرکت مستقل تبدیل شده‌اند.

شرکت دوو الکترو نیک در حال حاضر یکی از شرکت‌های مهم تولیدکننده لوازم خانگی است و با شرکت‌هایی چون سامسونگ و شرکت الکترونیکی ال.جی. رقابت می‌کند.

گروه صنعتی انتخاب نیز که تولیدکننده لوازم خانگی است، از سال ۱۳۸۱ فعالیت‌های جدید خود را آغاز کرده است و مقر اصلی آن در اصفهان قرار دارد.

هدف اصلی دور جدید فعالیت‌های شرکت انتخاب تولید یک لباسشویی جدید بود به صورتی که کارکردهای آن با نیازها و ویژگی‌های مورد نظر مصرف‌کننده ایرانی همخوانی داشته باشد و از دستاوردهای تکنولوژی و کیفیت با معیارهای جهانی نیز برخوردار باشد.
XS
SM
MD
LG