لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

پیروزی استقلال و جنجال در شیراز


روز دوشنبه در آخرین بازی هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، استقلال تهران دو بر یک شاهین بوشهر را شکست داد، و پس از سپاهان اصفهان در رده دوم جدول قرار گرفت.

استقلال در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران، نیمه نخست را در برابر تیم دونده و با روحیه شاهین بدون گل پشت سر گذاشت، اما در نیمه دوم با گل‌های غلامرضا عنایتی در دقیقه ۴۸ و آرش برهانی در دقیقه ۵۷ دو بر صفر پیش افتاد.

اما گل احمد پوری در دقیقه ۶۴ فاصله را برای شاهین کم کرد و استقلال را با وجود حفظ حالت تهاجمی‌اش تا آخرین ثانیه دلنگران پذیرش گل تساوی نگهداشت.

استقلال با این پیروزی ۲۷ امتیازی شد و در فاصله یک امتیازی تیم سپاهان در رده دوم ایستاد.

سپاهان پیشتاز باقی ماند

تیم سپاهان اصفهان با پیروزی دو بر صفر بر ابومسلم مشهد، پیشتازی‌اش در نخستین مسابقه هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران را تثبیت کرد. در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، تنها حدود سه هزار نفر شاهد پیروزی یاران امیر قلعه‌نویی با گل‌های احمد جمشیدیان در دقیقه سه و عمادرضا در دقیقه ۶۳ از نقطه پنالتی بودند.

در این مسابقه فرهاد کاظمی، سرمربی دو روزه تیم ابومسلم به دلیل صادر نشدن کارت حضور نتوانست روی نیمکت تیم قعرنشین لیگ برتر بنشیند.

درگیری با نیروی انتظامی در شیراز

پیش از پیروزی استقلال، تیم ذوب آهن هم در یک بازی جنجالی در شیراز، تیم مقاومت را دو بر صفر شکست داد تا تنها به دلیل تفاضل گل در پشت سر استقلال بایستد.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی ایسنا، در پایان این مسابقه مسئولان هیئت فوتبال فارس، از ورود تصویربرداران و گزارشگران باشگاه خبرنگاران جوان به داخل زمین جلوگیری کردند.

این گزارش می افزاید، ضبط تصاویری از درگیری مأموران نیروی انتظامی و مسئولان تیم مقاومت، در پایان دیدار پیشین این تیم با پاس باعث ناخشنودی مسوولان هیئت فوتبال فارس شده بود.

در مسابقه بعد از ظهر دوشنبه نیز به دلیل درگیری محمد قاضی، بازیکن ذوب آهن با علی ممبینی، هافبک تیم مقاومت این درگیری «با دخالت تعداد زیادی از مأموران نیروی انتظامی و بازیکنان هر دو تیم به پایان رسید».

علی کریمی در آستانه محرومیت

از رویدادهای مهم هفته پانزدهم می‌توان به پیروزی دو بر یک تیم استیل آذین بر پرسپولیس در مسابقه‌ای بود که پایان آن با اخراج جنجالی علی کریمی، کاپیتان تیم استیل آذین همراه شد.

علی کریمی با حضوری استثنایی پایه‌گذار هر دو گل استیل آذین، پس از گل زودهنگام هوار محمد عراقی برای پرسپولیس بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کریمی دوشنبه در جلسه کمیته انضباطی حضور یافت و در پاسخ به مسئولان کمیته انضباطی از قضاوت یک طرفه داوران در هفته‌های اخیر شکایت کرد..

اما کمیته انضباطی اعلام کرد که علاوه بر محرومت علی کریمی تا پایان نیم فصل، به دلیل اخراج و سه اخطاره شدن در مسابقه با پرسپولیس، برای تصمیم‌گیری سخت‌تر به بازبینی جریان اخراج کریمی اقدام خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG