لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۱

دو رکورد جدید سازمان ورزش ایران در رقابت‌های آسیایی گوانگ‌ژو


کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن
کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن
مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی، روز جمعه در چین برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار حضور دارند و کاروان ایران نیز با ۲۸۴ ورزشکار مرد و ۸۶ ورزشکار زن در قالب در ۳۳ رشته ورزشی به رقابت با سایر کشورهای آسیایی خواهد پرداخت.

با مراجعه به آمار دوره‌های گذشته مشخص می‌شود سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران برای این دوره از رقابت‌ها و پیش از آغاز آن، دو رکورد جدید به جا گذاشته است.

پاداش‌های قبل از اعزام به ورزشکاران و پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان به اکثر ورزشکاران اعزامی، در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه است.

به طور کلی، پیش از این همواره چنین مبالغی پس از پایان رقابت‌ها و کسب موفقیت احتمالی پرداخت می‌شد و سابقه نداشته است که قبل از اعزام، این مبالغ پرداخت شود.

این در حالی است که در سراسر کشور، بسیاری از پروژه‌های ورزشی با گذشت سال‌ها از آغاز عملیات احداث، با کمبود بودجه برای تکمیل و اتمام مواجه هستند.

رکورد دوم، اعزام افراد غیرمسئول و غیرمرتبط با ورزشکاران و تیم‌های اعزامی است. اغلب مدیران و معاونان سازمان تربیت بدنی مثل المپیک پکن و دوران ریاست محمد علی‌آبادی، راهی چین شده یا طی روزهای آتی اعزام خواهند شد.

حتی در فهرست افراد مسئول و مرتبط با تیم‌ها نیز ابهاماتی وجود دارد. در فهرست تیم تیراندازی، نام ۱۰ همراه با عناوین کادر فنی درج شده است.

این فهرست در مواد مختلف قایقرانی از ۳۰ نفر هم بیشتر است!

غیر از اکثر معاونان سازمان تربیت بدنی و روسای كمیسیون‏های كمیته ملی المپیک، اکثر رؤسای فدراسیون‏های ورزشی به اتفاق دیگر مسئولین این فدراسیون‌ها نیز عازم چین خواهند شد.

اعزام رئیس فدراسیون‌ها در شرایطی می‌توانست توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد که مسئولیتی مانند سرپرست تیم را برعهده می‌گرفتند، اما آنها در فهرست‌های اعلام شده صرفاً نقش همراه را دارند.

نمایندگان مجلس در بازی‌های آسیایی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز قصد سفر به چین را دارند. این در حالی است که هنوز گزارش آنها از رقابت‌های قبلی در چین یعنی المپیک پکن و تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی، نهایی نشده است!

سایت آینده‌نیوز گزارش داده است که گروهی متشكل از امیدوار رضایی میرقائد نماینده مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیكا، علیرضا دهقانی نماینده ایذه و باغملک، حسن ملک محمدی نماینده دامغان، بهروز جعفری نماینده سمیرم اصفهان و اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری از جمله راهیان چین هستند.

گفتنی است آقای دهقانی مدتی قبل، در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به میزبانی ایتالیا نیز تماشاگر همراه تیم ملی ایران بود.
XS
SM
MD
LG