لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۹

برتری خط خورده‌ها مقابل ملی‌پوشان کشتی آزاد


در حساس ترین مسابقه، رضا یزدانی مقابل سعید ابراهیمی به برتری رسید
در حساس ترین مسابقه، رضا یزدانی مقابل سعید ابراهیمی به برتری رسید
در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو، جمال میرزایی در ۸۴ کیلوگرم و رضا یزدانی در ۹۶ کیلوگرم با غلبه بر رقبای خود به عنوان نخست دست یافتند.

میرزایی در شرایطی حرف اول وزن پنجم را زد که طی یک سال گذشته جایی در برنامه‌های مربیان تیم ملی نداشته و حتی جزو دعوت‌شدگان به اردوهای مختلف نیز نبوده است. او مقابل احسان لشگری‌فرد منتخب مربیان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی مسکو به برتری رسید.

در ۹۶ کیلوگرم نیز رضا یزدانی که به خاطر عدم حضور در سالن تئاتر، از ترکیب تیم ملی خط خورده بود، باز هم مرد برتر رقابت‌های وزن ششم بود.

این نتایج در شرایطی رقم خورد که پیش‌بینی کارشناسان کشتی، حاکی از برتری نفرات مورد نظر کادر فنی و چهره‌های همیشه حاضر در اردو بود.

با این حال، کشتی‌گیرانی که خارج از اردوی تیم ملی و برنامه‌های کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تمرین کرده بودند، موفق‌تر از حریفان خود ظاهر شدند.

منتقدان می‌گویند نتایج این دو وزن نشان می‌دهد که اگر در سایر اوزان نیز مسابقات انتخابی به انجام می‌رسید نیز احتمال ناکامی مهره‌های مورد نظر مربیان تیم ملی وجود داشت.

نتایج کشتی‌های برگزار شده در ۸۴ کیلوگرم به شرح زیر است.

* احسان لشگری ۳ – ۲ علی اصغر بذری
* جمال میرزایی ۵ – ۰ حسن رحیمی
* احسان لشگری ۳ – ۰ حسن رحیمی
* جمال میرزایی با ضربه فنی بر علی اصغر بذری غلبه کرد
* جمال میرزایی ۲ – ۰ احسان لشگری
* علی اصغر بذری مقابل حسن رحیمی حاضر به انجام مسابقه نشد.

در ۹۶ کیلوگرم نیز در غیاب عرفان امیری که به دلیل مصدومیت حاضر به انجام مسابقه نشد، نتایج زیر رقم خورد.

* سعید ابراهیمی ۱۰ - ۰ سینا غنی‌زاده
* رضا یزدانی ۳ – ۰ عباس طحان
* رضا یزدانی ۴ – ۱ سعید ابراهیمی
* عباس طحان با ضربه فنی بر سینا غنی‌زاده غلبه کرد.
* عباس طحان ۳ - ۰ سعید ابراهیمی.
* رضا یزدانی ۳ - ۰ سینا غنی‌زاده

به رغم برتری میرزایی و یزدانی، حضور آنها در فهرست اعزامی به چین قطعی نیست و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به سایت فدراسیون کشتی گفته است: «بعد از جلسه هفته آینده با مسئولان فدراسیون کشتی، ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی را اعلام می‌کنیم.»

پیش از این، حضور حسن رحیمی در وزن ۵۵ کیلو، مهدی تقوی در ۶۶ کیلو، صادق گودرزی در ۷۴ کیلو و فردین معصومی در فوق سنگین قطعی شده است.

با کناره‌گیری مراد محمدی از ترکیب تیم ملی به دلیل آن چه حرمت‌شکنی در اردوی تیم ملی عنوان کرد، وضعیت وزن ۶۰ کیلوگرم نیز نامشخص است. سعید احمدی و مسعود اسماعیل‌پور هر دو از مازندران، گزینه‌های قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد هستند.

کشتی آزاد به عنوان امید اول کاروان ایران در بازی‌های آسیایی معرفی شده است. این تیم در دوره قبلی بازی‌ها چهار مدال طلا کسب کرد.
XS
SM
MD
LG