لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۷

برتری استقلال و ناکامی پرسپولیس در هفته ۲۱


استقلال هم اکنون به دلیل تفاضل بهتر نیسبت به ذوب آهن صدر نشین لیگ برتر ایران است. (عکس: ایسنا)
استقلال هم اکنون به دلیل تفاضل بهتر نیسبت به ذوب آهن صدر نشین لیگ برتر ایران است. (عکس: ایسنا)

در بیست و یکمین هفته لیگ برتر فوتبال ایران استقلال دو بر یک مس کرمان را شکست داد و پرسپولیس در اصفهان سه بر یک مغلوب تیم ۹ نفری ذوب آهن شد.


روز شنبه ۱۵ دی، در حضور حدود ۵ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی تهران، نیمه نخست مسابقه استقلال و صنعت مس با برتری نسبی استقلال بدون گل سپری شد تا سرنوشت به نیمه دوم سپرده شود.


در دقیقه ۵۳ ضربه آزاد جان واریو از چپ با ضربه تکمیلی حسین کاظمی طلسم دروازه‌ها را شکست و استقلال یک بر صفر پیش افتاد. اما در دقیقه ۶۸ ضربه کرنر از جناح راست با مهار و ضربه پای چپ ادینیو از داخل محوطه جریمه استقلال نتیجه را یک بر یک کرد.


این نتیجه تا دقیقه ۹۰ پابرجا بود که ضربه آزاد پژمان منتظری با پاس علی رضا عباسفرد با ضربه سر برای آرش برهانی به گل پیروزی استقلال در واپسین لحظه‌های بازی منجر شد.


برهانی، بهترین گلزن این فصل لیگ برتر، با وجود واکنش رحمتی با ضربه سر یکی از باارزش‌ترین گلهای استقلال را به ثمر رساند.


واکنش مس در چهار دقیقه وقت تلف شده نه تنها به گل تساوی منجر نشد، که امیر حسین صادقی هم به دلیل دو اخطاره شدن اخراج شد.


مس در حالی شکست را پذیرفت که تا واپسین لحظه‌ها با درخشش مهدی رحمتی، دروازه‌بان تیم ملی ایران، و امیرحسین صادقی امید به تساوی داشت.


استقلال هم اکنون با ۴۰ امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن در صدر قرار دارد. گرچه ذوب آهن یک بازی کمتر از استقلال و سایر تیم‌های مدعی دارد.


شکست پرسپولیس در برابر ذوب آهن


در دیگر بازی مهم روز شنبه در فولادشهر اصفهان، پرسپولیس در برابر ذوب آهن – که بازی را ۹ نفری به پایان برد- سه بر یک به شکستی دیگر تن داد تا ۳۳ امتیازی باقی بماند و با یک امتیاز اختلاف با صبای قم به رده چهارم سقوط کند.


ذوب آهن و پرسپولیس هم یک بازی سریع را به نمایش گذاشتند اما پیکار برتر ذوب آهنی‌ها باعث شد تا نیمه نخست با تک گل محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۳۰، سزوارانه به سود تیم اصفهانی سپری شود.


مهاجم ملی‌پوش تیم میزبان پس از ضربه ایگور کاسترو برزیلی و دفع ناقص مهدی واعظی، دروازه‌بان ناموفق و بازگشته از دوران مصدومیت تیم پرسپولیس، با تیزچنگی دروازه پرسپولیس را گشود.


در حالی که از دقیقه نخست ذوب آهن تیم برتر میدان و دفاع میانی پرسپولیس ناهماهنگ می‌نمود، پرسپولیس پس از خوردن گل کم کم خود را بازیافت و به نیمه و دروازه پرسپولیس نزدیک شد.


اما در غیاب علیرضا نیکبخت واحدی، ابراهیم توره در خط حمله تنها به نظر می‌رسید و در میانه میدان غیبت پتروویچ در جناح چپ میانی کاملاً مشهود بود.


نیمه دوم با گل دوم محمدرضا خلعتبری و اخطار دوم او و اخراج از زمین آغاز شد. در دقیقه ۵۴ نیز علیرضا نیکبخت و محمد منصوری به عنوان بازیکنان جانشین وارد زمین شدند تا پرسپولیس با مزیت داشتن یک بازیکن بیشتر نسبت به ذوب آهن برتری دو بر صفر میزبان را جبران کند.


اما در دقیقه ۶۵، بازی با روحیه ذوب آهن باعث شد تا ناموفق بودن مهدی واعظی در مهار یک ضربه دیگر، این بار با ضربه سر محمد صلصالی به گل سوم ذوب آهن منجر شود.


اما این گل هم به مانند گل دوم همراه با یک حادثه دیگر برای تیم میزبان بود. اعلام یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس با اعتراض شدید ذوب آهنی‌ها و حتی منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی تیم اصفهانی همراه شد.


با تبدیل ضربه پنالتی ابراهیم توره به گل، فاصله پرسپلیس با ذوب آهن کاهش یافت تا سرخپوشان امیدوارانه‌تر بازی را دنبال کنند.


در دقیقه ۸۳ با اعلام پنالتی دوم، ذوب آهن ۹ نفره شد و ضربه ابراهیم توره ابتدا توسط دروازه بان سنگالی دفع و با نظر داور تکرار شد. اما ضربه دوم توره هم با برخورد توپ به دیرک عمودی به زمین بازگشت تا نتیجه سه بر یک باقی بماند.


دقایق پایانی برای ذوب آهن با دو بازیکن کمتر سخت‌تر سپری شد ولی تیم خوب اصفهانی سرانجام توانست پرسپولیس را پس از شکست دو بر صفر از ملوان، با دومین ناکامی پیاپی رو به رو سازد.


دیگر دیدارهای روز شنبه


در قم پیکار تیم‌های صبای قم و سپاهان اصفهان در حالی یک بر یک به پایان رسید که در دقیقه ۷۵ فریدون فضلی ضربه پنالتی را هدر داد تا صبا پیروزی را از دست بدهد.


هر دو گل دیدار در نیمه نخست به ثمر رسید و محمد نوری در دقیقه ۱۳ برای صبا و بهمن طهماسبی در دقیقه ۲۲ برای سپاهان گل‌زنی کردند. صبا هم اکنون با ۳۴ امتیاز به تنهایی در رده سوم ایستاد.


پیکان قزوین نیز در روز شنبه پس از مدت‌ها ناکامی با پیروزی دو بر یک در زمین تیم سپاسی شیراز به خود آمد. صادق کرمی در دقیقه ۲۵ برتری نیمه نخست را از آن سپاسی ساخت.


اما در نیمه دوم گل ایمان حیدری در دقیقه ۵۵ نتیجه را مساوی کرد و در دقیقه ۷۱ نیز با ضربه سر مهدی تاجیک کفه ترازو را به سود پیکان سنگین شد.


پیکان با این پیروزی ۳۳ امتیازی و در ردیف پرسپولیس و سپاهان قرار گرفت.


در دیگر بازی‌ها ملوان پس از پیروزی دو بر صفر بر پرسپولیس در تهران، این بار در بندر انزلی سه بر صفر از سد فولاد اهواز گذشت.


سایپا پس از یک نیمه بازی سرد با تک گل ایمان رزاقی‌راد در دقیقه ۵۵ در زمین راه آهن به پیروزی رسید.


پاس همدان مهمانش برق شیراز را با گل شهباز ارگینف آذربایجانی در دقیقه ۸۵ یک بر صفر شکست داد تا بعد از این شکست محمد عباسی، سرمربی تیم برق، اعلام کناره‌گیری کند.


پرگل‌ترین مسابقه اما در مشهد سرد و برفی برگزار شد که در دیدار دو تیم قعرنشین جدول رده‌بندی، پیام سه بر دو داماش گیلان را شکست داد تا نیم امیدی به کنده شدن از قعر جدول داشته باشد.


پیام با ۱۸ امتیاز در رده هفدهم است و داماش با ۱۴ امتیاز در رده هجدهم.


آخرین بازی که روز شنبه قرار بود برگزار شود، مسابقه تیم‌های استقلال اهواز و ابومسلم مشهد در اهواز بود که به دلیل نبودن پرواز مشهد به اهواز، به روز یکشنبه، ۱۵ دی، موکول شد.


XS
SM
MD
LG