لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۶

موسوی: حمله به منزل کروبی نشان خوف اقتدارگرایان از جنبش مردمی است


در حالی که گزارش‌ها از تهران حاکی از تداوم حضور نیروهای لباس‌شخصی حوالی محل سکونت مهدی کروبی، با هدف ممانعت از حضور وی در راهپیمایی «روز قدس» است، میرحسین موسوی در بیانیه‌ای «اقدامات سازمان‌یافته روزهای گذشته که زیر نظر نیروهای انتظامی و امنیتی صورت گرفته است»، محکوم کرد.

آقای موسوی در این بیانیه که در سایت خبری کلمه انتشار یافته است، مهدی کروبی را «یار شجاع مردم» خواند و «حمله اوباشان رو سیاه» به منزل وی در شب قدر را حاکی از «ره گم‌کردگی اقتدارگرایان» ارزیابی کرد.

وی تأکید کرد که «این اقدامات سازمان‌یافته» که حدود پنج روز است «زیر نظر نیروهای انتظامی و امنیتی» آغاز شده است، نشان می‌دهد که «اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرائیل» بهانه است و «دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیت‌های امثال او و سایر آزادیخواهان» هستند.

آقای موسوی هدف «اقتدارگرایان» از حمله به منزل مهدی کروبی را با مقصد آنها در روز ۲۲ بهمن مقایسه کرد و افزود: «همانطور که در ۲۲ بهمن نشان داده شد، مقصد اقتدارگرایان نه جشن پیروزی انقلاب بلکه مراسمی برای چنگ و دندان نشان دادن به آزادی‌خواهان و ملت سبز ایران است».

فیلمی از حمله به خانه کروبی در رسانه های شهروندی

۱ - حمله به منزل کروبی
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:44 0:00

میرحسین موسوی با توصیف حمله به منزل مهدی کروبی به عنوان «فاجعه»ای که به دنبال حمله به «منازل عالیقدر در قم و شیراز» صورت گرفته است، این حمله را «نشان خوف اقتدارگرایان از جنبش مردمی و نیز بهترین دلیل برای ابزاری شدن همه شعارها و مناسک اسلامی و انقلاب» خواند و اضافه کرد که «طرفه آن است که از سوی سازمان‌دهندگان این اقدامات مفتضحانه، سال و روز هم برای پایان عمر ظلم اسرائیل اعلام می‌شود».

وی به سازمان‌دهنگان این واقعه هشدار داد که «با این اقدامات سپاه و نفرت‌انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را نمی‌توانید سد کنید بلکه راه نیل به آزادی را برای آزادی‌خواهان کوتاه‌تر می‌کنید».

منزل مهدی کروبی که از نامزدهای معترض به نتایج اعلام شده برای انتخابات خرداد ۸۸ و رهبران مخالفان دولت است، در روزهای گذشته هدف حمله لباس‌شخصی‌هایی قرار گرفته که علاوه بر تخریب ورودی ساختمان، از استفاده از سلاح گرم و گاز اشک‌آور نیز خودداری نکرده‌اند.

گزارش سحام‌نیوز، سایت خبری وابسته به آقای کروبی حاکی از آن است که از ساعت هشت صبح روز جمعه نیز تعداد کثیری از نیروهای بسیجی و سپاهی با تجمع درب منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم دعای زیارت عاشورا نمودند.

سحام نیوز، تجمع این افراد را «با هدف جلوگیری از خروج مهدی کروبی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس» ارزیابی کرده است.

سحام‌نیوز همچنین اضافه کرده است که از شب گذشته [پنج‌شنبه شب] خطوط تلفن ساختمان محل سکونت مهدی کروبی قطع شده است و عملاً ارتباط تلفنی با وی مقدور نیست.

در همین زمینه حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به رادیو فردا گفت که مهاجمان ساعت یک بامداد روز جمعه مقابل ساختمان محل سکونت آقای کروبی را ترک کردند اما ساعت هشت صبح روز جمعه بازگشتند و به شعار دادن و خواندن زیارت عاشورا پرداختند.

حسین کروبی، در مورد هویت نیروهای تجمع کننده مقابل منزل آقای کروبی گفت که این افراد لباس شخصی‌هایی هستند که چهره خود را پوشانده‌اند و احتمالاً از پایگاه شهید محلاتی هستند گرچه ممکن است نیروهای جدید نیز به آنها اضافه شده باشد.

وی تأیید کرد که در بامداد روز جمعه، حضور نیروهای گارد ویژه باعث پراکنده شدن لباس شخصی‌ها از مقابل منزل آقای کروبی شده است اما افزود که در صبح روز جمعه شمار اندکی از نیروهای انتظامی در محل حضور دارند که در کنار لباس شخصی‌ها نشسته‌اند.
XS
SM
MD
LG